rare ryggsmerter

LilleLavendel

Forumet er livet
ligget våken to netter på rad nå med smerter i høyre side av ryggen. ikke vanlig sånn muskelsmerter eller sånn, kjennes ut som luft i magen bare at det er i ryggen. sånn MASSE luft at det gjør dritvondt liksom, hvis dere skjønner? kan også kjennes litt ut som kramper i den hovedmuskelen som går opp langs ryggraden på høyre side!
noen som har hatt noe lignende?? det er helt merkelig smerte...

jeg vet ikke om det er det samme,men jeg har hatt det på morran i dag..... trodde rett og slett jeg var igang her. men det var det heldigvis ikke [;)] har gitt seg nå, men fy flate visste ikke om jeg skulle le eller gråte der jeg lå å pustet..[8D]

tror ikke jeg har akkurat det, men veldig likt. er bak på ryggen men litt lengere ut på sia.
ved "håndtaket" ca. føles ut som det er i muskel...
kjedelig med smerter ja...[:'(]

champ: jeg var også redd for det! hørt så mange som har smerter i ryggen når de har rier, og dette lignet ikke på noe annet jeg har hatt, og jeg har hatt endel greier med ryggen opp igjennom! men håper ikke det er sånne mase-rier eller sånn..hehe.. 

jeg hadde slik i går kveld måttte bare legge meg nedpå. det gikk over etter en stund men ei lita stund så var jeg meget forvirret å lurte på er dette luft? rier?? eller hva men så gikk det plutselig over. det er vel det at det ligger mye i klem der nede nå.

fikk du i ryggen? de blir liksom bare sterkere og sterkere her, helt til det bare går over. må gå litt rundt eller gå på dass ellerno for at det skal bli bedre jeg. merkelig! blir verst når jeg ligger!

ORIGINAL: lykkeligemeg

champ: jeg var også redd for det! hørt så mange som har smerter i ryggen når de har rier, og dette lignet ikke på noe annet jeg har hatt, og jeg har hatt endel greier med ryggen opp igjennom! men håper ikke det er sånne mase-rier eller sånn..hehe.. 

når riene setter igang så får man det gjerne i ryggen og magen samtidig, jeg hadde ihvertfall det... og i dag var det som et "belte" som var vondt, og ungene var helt rolige..... men så etter en halvtimes tid så begynte dem å vise at dem var der, med gode spark og da roet jeg meg ned igjen - de skal nå få være der inne en del uker til så jeg får bare ta det med ro og si fra til legen når jeg skal dit igjen

Jeg er ganske sikker på at du hadde skjønt det hvis det var rier. Det går ikke ann å beskrive hvordan riene kjennes, men du vet det når det er der, liksom....
Også kjennes de riesmertene i midten av ryggen og nedover og ut til hver side, liksom. Ikke bare på en side.... Men det kan selvfølgelig være sånn det er hos MEG da.... Kan jo være annerledes hos andre.... [8|] 

jada, det var nok ikke rier[;)] men det er noe veldig rart i alle fall. og vondt! men får kanskje høre med lege eller jordmor hvis ikke det går over. kommer bare om natta.

Som bobler sier, så vet du når det er rier.... men mine ting i dag kjentes ut som starten, så jeg får bare ta ting ennå mer med ro og slappe ennå mer av, har begynt med kynnere og godt med nedtrykk.

Mine skal nå holde seg på plass i minimum 10 uker til har jeg bestemt så får jeg se om jeg får viljen min. hehe

ORIGINAL: lykkeligemeg

jada, det var nok ikke rier[;)] men det er noe veldig rart i alle fall. og vondt! men får kanskje høre med lege eller jordmor hvis ikke det går over. kommer bare om natta.

At det bare kommer på natta er jo litt merkelig da..... [&:] 

jeg hadde nok forhørt meg litt med jordmora, ja.... [:)]

men tenkte at sånn som leggkramper kommer jo også oftest på natta, kramper kommer jo ofte når man slapper av og/eller ligger i litt rare stillinger. så hvis det er en type krampe, så er det kanskje ikke så rart at det kommer på natta. samme med luftsmerter, de kommer jo når man ikke er i bevegelse ofte. men ja, ringe jordmor! snille jordmora miiii[:)][:)]

Back
Topp