Rare matvaner...

Lehcar

Elsker forumet
Ja da er det herved bevist, våre jenter er mer italiensk enn norsk...[:D][:D][:D]
I går da vi hadde en enkel middag, (kjøttpudding, kokte poteter og kålstuing),
så skulle så absolutt Bella ha Balsamico-eddik på kjøttpuddingen og olivenolje på potetene.
Ja..ja...tenkte vi, la henne nå prøve. Og JODA, hun likte det godt hun.
Så da spiste hun godt med middag. Men lillesøster skulle ikke være noe dårligere, hun ropte og pekte på
olivenoljen og Balsamico-eddiken, så jeg ga henne bittelitt på maten sin.
Og JODA, hun syntes også dette smakte helt fortreffelig.[:D]

I tillegg går det mye i parmesan og oliven hos alle jentene våre, så det er godt
at vi har et greit lager med både Balsamico-eddik, olivenolje, olivener og parmesan fra Italia.[;)]

Har deres små håpefulle noen spesielle eller rare matvaner?[:D]

hehe.. så herlig!![:D][:D][:D]

her er det ikke noe vaner jeg kommer på.. hmmm...tenke tenke....

kan ikke si at vi har merket oss noen rare matvaner ennå... Johanna spiser jo alt - og jeg mener ALT vi serverer. Eneste hun har nektet å spise hittil er kokt makrell.... [&:]

Her er det pizza som er favoritten da[:D] Spiser desverre ikke alt da, håper han får bedre matvett etterhvert[:)]

helene spise det mesta her heldigvis[:D]fekk smaka betasuppa i går,og då spiste hu to tallerkner![:D]

Frida er så glad i frukt og grønt at det er helt merkelig. Nå får hun stort sett det vi spiser og hun er veldig glad i vår mat. Hun spiser gjerne en hel medium potet med grønnsaker, saus og kjøtt eller fisk til, MEN når hun så mye som SER erter så vil hun ikke ha mer mat, da skal hun KUN ha erter!!! Det er ikke nok å få ei ert på skjeen i hver bit, det er kun erter som gjelder!! ERTER LIKSOM!! Men nå har vi lært, det blir ikke erter til middagen lenger, nå blir det erter til dessert[;)]

ORIGINAL: namba

Frida er så glad i frukt og grønt at det er helt merkelig. Nå får hun stort sett det vi spiser og hun er veldig glad i vår mat. Hun spiser gjerne en hel medium potet med grønnsaker, saus og kjøtt eller fisk til, MEN når hun så mye som SER erter så vil hun ikke ha mer mat, da skal hun KUN ha erter!!! Det er ikke nok å få ei ert på skjeen i hver bit, det er kun erter som gjelder!! ERTER LIKSOM!! Men nå har vi lært, det blir ikke erter til middagen lenger, nå blir det erter til dessert[;)]

Hahahaha...så UTROLIG bra. Og så erter da! Merkelig vane ja. Måtte le høyt her!

ORIGINAL: lenemor
kan ikke si at vi har merket oss noen rare matvaner ennå... Johanna spiser jo alt - og jeg mener ALT vi serverer. Eneste hun har nektet å spise hittil er kokt makrell.... [&:]

Skjønner godt at Johanna ikke vil ha makrell...tihi..[:'(]
Jeg er ikke noe fans av makrell, som du skjønner.
Eneste jeg kunne spise var makrell i tomat, helt til jeg spiste det på brødskiven (mens jeg var gravid med Lotte, og slet med kvalme)
og det kom i retur, i både nese og munn...[:'(][&:][:D][:D][:D] Etter den episoden klarer jeg ikke engang lukten av makrell i tomat.
Så, Johanna, jeg skjønner deg godt jeg.[:)]

ORIGINAL: Monsoon
Her er det pizza som er favoritten da[:D] Spiser desverre ikke alt da, håper han får bedre matvett etterhvert[:)]

Bare prøv å gi litt forskjellige typer mat innimellom, ikke gi opp!
Før du aner det så spiser poden det aller meste av mat.
Lotte har også pizza som en av hennes favoritter, sammen med pasta med pesto.
Får hun noen av disse rettene servert, rett og slett hiver hun innpå i rasende fart.[:D][:D]

ORIGINAL: namba

Så kjekt at Frida er glad i frukt og grønt. Det er Lotte også.
Og denne besettelsen av erter, ja da måtte jeg bare le...tihi...[:D]
Synes jeg ser henne for meg, der hun angriper tallerkenen med erter.
Eneste Lotte ikke liker er appelsin, eller, hun liker å bite i dem og suge ut saften inni, men ikke spise resten av appelsinen.[:D]

ORIGINAL: Helenesmamma
helene spise det mesta her heldigvis[:D]fekk smaka betasuppa i går,og då spiste hu to tallerkner![:D]

Godt jenta har matvett![;)]

Linne og er altetende. Men har funnet en eneste ting ho ikke vil ha, og det er sweet chili saus.....Dyppet en potetbit i det en gang, og det endte med at den kom rett ut og ho begynte å grine [:(] Måtte tørke det av tunga hennes stakkar [:(][:D] Det er jo ikke sterkt, men falt overhodet ikke i smak......[&:][;)]

Back
Topp