Rare matvaner- og lyster!

Skytten84

Glad i forumet
Har ikke fått i meg noe særlig mat siden jeg ble gravid. 1 - 2 brødskiver om dagen, og litt middag hvis jeg har orket. Nå kommer matlysten og sulten litt tilbake! Har fremdeles ikke lyst på noe som er usunt! (Hurra!!) Men, sitroniste har jeg dilla på, og det liker jeg ikke :P Haha... Drikker det, og kjenner at det ikke er noe godt, men må drikke det :P Ellers har jeg det bra altså :P

Flere med noen lyster enda?

Ikke rare matvaner enda, men her er det mat som jeg vanligvis liker, smaker bare vondt. Det var en av grunnene til at jeg mistenkte graviditeten. Spiste kjøpe pizza og den smakte så salt at jeg brakk meg. Smaker vanligvis godt. Og igår skulle jeg spise makrell i tomat og den smakte grusomt, altfor sterk tomatsmak. Spurte til og med svigers om det kunne være noe galt med den, men nei... Håper det ikke blir så altfor mye jeg ikke liker. Sist graviditet klarte jeg ikke tunfisk el nudler.

Jeg spiser vanligvis ikke tunfisk, men i går var jeg så besatt av tanken på risotto med tunfisk at jeg måtte lage det for å få det ut av systemet.
Og vanligvis elsker jeg makrell i tomat, men jeg spyr om jeg spiser det nå. Sånn hadde jeg det i begynnelsen av forrige svangerskap også, men på slutten kunne jeg spise en hel boks makrell i tomat med gaffel rett fra boksen..

Jeg er forferdelig kvalm om dagen og har ikke rare matlysten. Jeg kan smake på det meste, men jeg kan ikke tilberede middag. Da makter jeg ikke spise det etterpå... :/
Det eneste jeg spiser av pålegg på brødskiva er blåbærsyltetøy og leverpostei med tomat og agurk pluss et glass iskaldt melk. Det eneste jeg får i meg på morgenen er yoghurt.
Og av en merkelig grunn (muligens kvalmen) er ikke vann noe godt lengre, så jeg får i meg alt for lite av det... :S
Appelsin er dog bra mot kvalmen, i hvert fall hos meg... :)

Back
Topp