Rare lyster,underlige matvaner?

MICAmor

Forumet er livet
VIP
[:)]Da jeg skulle ha nr.en måtte jeg ha lunken ,død ,-Cola-grønne epler(sure)og youghurt naturell!!(aldri likt noe av det hverken før eller etter.)JA må ikke glemme HOCEY PULVER-sente gubben ut halv tre om natta-bare måtte ha....
[:)]Nå baker jeg berlinerkranser......[:)].Det er julekaker men min lille"parasitt"vil ha det.(Godt å ha noe å skylde på,men jeg har aldri laget berlinerkranser i august før heller.[:D][:D][:D]
Er det ingen andre som bare må ha noe??
 
har hørt de underligste ting om hva gravide blir hekta på, og bare måååå ha det[:)]

stemora mi var avhengig av bensinlukt...måtte være med på bensinstasjonen hver gang noen skulle fylle, for så og henge hodet ut av vinduet og nyte lukta, hehe[:D]

har selv ikke hatt noen store trang... men salt lakris og salmiakk, det er ett must....[;)]
 
Jeg var aldri noe serlig glad i lakris før jeg var gravid. Men nå er jeg hekta på sånne lakris fisker som er der me smågodtet..hehe[:D]
Ellers får jeg ofte lyst på kaker hele tiden! Og hvertfall blåbær pai! nam nam..[:D]
 
LUNKEN, DØD COLA???!? [&:][:'(] FYSJ!!!
[:D]
Selv har jeg ikke noen spesielle lyster, men ei jeg kjenner var GAL etter ferske aviser! Det var da blekket smakte best...[&:]
 
Jeg har ikke fått noen spesielle fysinger, men hvis jeg får lyst på noe virker lysten mye sterkere enn før. Får jeg lyst på noe gir det seg ikke før jeg har fått det inn i munnen. Før kunne jeg motstå fristelser, men det klarer jeg ikke nå.
 
Jeg har ikke merket noen rare lyster men så er jeg heller ikke så langt på vei heller da. Men jeg er konstant sulten! hehe
 
Jeg spiste bare Agurk og majones på skivene i litt over 2 uker.. -før jeg plutselig en dag hadde fått nok, og nekta å spise det i to uker [8D]

Etter uke 13-14 ble jeg skikkelig hekta på pepsimax.. men prøver å holde dosene nede pga all koffeinen som ikke er så bra for ungen.. greit med dårlig økonomi, da, til tider [;)]
 
Jeg fikk helt kick på moreller!! Spiste minst en halvkilo hver dag de første 2,5 månedene. Det som var fint med det var jo at det også satt fart i min rimelig trege graviditetsmage. Jeg var veldig kvalm hle tiden, døgnet rundt, så jeg levde stort sett på moreller, tørre knekkebrød og vann den første tiden. Nå har matlysten kommet tilbake, og jeg spiser normalt (men ofte og lite). Har imidlertid mistet lysten på brus, snacks og godteri (hurra!) [:D]
 
eg ble og så kjempe glad i lakris og salmiak!![:D]
Men husk nå på at lakris ikke er bra for blodtrykket...[:@]
 
Lunken, død cola klarer jeg meg fint uten gitt [;)]

Har ikke fått en spesiell dille, det er eventuelt kanskje noe som kommer litt senere?
På en annen måte kan en kanskje si at jeg har fått dilla på alt, for jeg er fullstendig umettelig om dagen, og lar meg glatt friste av alt fra knekkebrød til kaker.... [&:]
 
de første månedene var jeg sinnsykt kvalm og levde på grøne epler og lollipop... etter det har jeg perioder på noen uker der jeg har hatt dilla på alt fra fersken, surt snop, kuli/solrik, sandwich-is....
 
Tanta mi hadde en fobi MOT en ting.... Hun tålte ikke lukten av sterilan såpe!!!! Da er det veldig trist å jobbe i skranken i posten, og skulle være hyggelig og imøtekommende, smile pent og si hei for så å si "skal bare....." og så løpe vekk og gulp! Stakkars kunde! Bare fordi de var nyvasket med sterilan!!!! [:D]
 
He he, det er så morsomt å lese om det dere MÅ ha! Håper jeg blir sånn snart, og at jeg da bare må ha frukt og grønnsaker, og ikke søtsaker og sånn! Hørte en lege sa en gang at damer som er premenstruelle eller gravide, og får craves for noe, må få det fortest mulig ellers kunne de bli psykotiske! Derfor spiser jeg sjokolade med god samvittighet når jeg er PMS. Bedre å legge på seg litt enn å bli klin psykotisk![:D]
 
Back
Topp