Rare kynnere og begynnende bekkenproblemer

HirkaHalelaus

Glad i forumet
Junibarna 2019
Forrige svangerskap hadde jeg ingen merkbare kynnere i det hele tatt, men merket en del denne gangen at magen blir som en ball. Da har det gått over raskt og ikke vært ubehagelig i det hele tatt.

For 3 uker siden var jeg uvel og kvalm på kvelden og hele natten så holdt meg hjemme fra jobb. Før jeg sto opp merket jeg at magen ble hard, og det varte og rakk uten at den ble normal igjen. Leverte mini i barnehagen og da var magen helt fin. La meg på sofaen da jeg kom hjem og da ble magen hard igjen. Merket ikke godt at den ble myk, før den føltes stinn og hard ut igjen. Og da det sto på var det ubehagelig og jeg ble litt uvel.

Ringte føden og regnet med at de kom til å si at det var helt normalt. Men de ville ha meg inn på sjekk. Så dro inn og tok forskjellige prøver, målinger og ultralyd. Hadde kynnere på tur dit, men under målingene, hadde jeg INGEN, typisk nok. Alt så greit ut, bortsett fra litt blod og proteiner i urinen, men det sa de ikke noe mer om, så det var nok ikke til bekymring. Livmorhalsen var lang og lukket og det ble tatt bakterieprøve og celleprøve (ikke fått svar på disse enda). Etter dette har jeg ikke hatt like plagsomme kynnere, før i går. Mye gåing på jobb og opplevde kynnerne som litt plagsomme, men ikke regelmessige eller lignende.

I dag har jeg stått mye på jobb og magen strammet seg og det slapp ikke ordentlig før jeg kom hjem og fikk slappet av. I tillegg har bekkenet begynt å krangle litt (hadde problemer med å strekke ut det ene beinet ordentlig da jeg gikk hjem fra barnehagen.

Veldig langt skrevet, men er det flere som har opplevd lignende?

Skal til jordmor om en uke, men kommer til å kontakte henne før om det fortsetter.. Lillegutt sparker, men liker ikke helt denne strammingen. Redd jeg må sykmelde meg etterhvert, og lurer på hvordan i alle dager det evt skal gå for seg og hvordan det gjøres/hvordan det blir med penger.. Ringevikar fire steder, pluss arbeidspraksis når jeg ikke er vikar.

Føler igrunn det samme som du beskriver.. Magen blir hard, feks når ting går i 100...

Men føler jo at det slipper litt når jeg legger meg ned..

Bra de sjekker opp.

Bekkenet må man nok bare ta hensyn til har jeg funnet ut..

Lurer på det samme her..
Hatt en del kynnere i det siste, men i dag gjør det egentlig bare vondt i hele magen. Ikke som kommer og går.

Har stående/gående jobb, så forferdelig slitsomt å skulle jobbe når det murrer og gjør vondt. Er så vanskelig å vite hva som er uskyldig og ikke, baby sparker her også heldigvis <3

Føler igrunn det samme som du beskriver.. Magen blir hard, feks når ting går i 100...

Men føler jo at det slipper litt når jeg legger meg ned..

Bra de sjekker opp.

Bekkenet må man nok bare ta hensyn til har jeg funnet ut..

Ja :/

Lurer på det samme her..
Hatt en del kynnere i det siste, men i dag gjør det egentlig bare vondt i hele magen. Ikke som kommer og går.

Har stående/gående jobb, så forferdelig slitsomt å skulle jobbe når det murrer og gjør vondt. Er så vanskelig å vite hva som er uskyldig og ikke, baby sparker her også heldigvis <3

Høres slik ut som jeg var i går, litt bedre i dag, men sitter mer rolig i dag, så får se hvordan det blir utover dagen..

Ja :/ og man blir bekymret fordi det ikke er godt å vite om det er uskyldig eller ikke ja.. Veldig godt at babyene er aktive uansett❤️

Er vel ikke så uvanlig at magen oppfører seg sånn når du er i mye bevegelse. Men håper det går litt over, om ikke ville jeg pratet med lege og jordmor om muligheter til å ta det litt mer med ro :)

Om jeg har forstått det riktig, så tar nav utgangspunkt i lønnen din de tre siste månedene om de skal rekne ut sykepenger på noen som jobber litt overalt. Men dette er jeg ikke 100% sikker på altså!

Er vel ikke så uvanlig at magen oppfører seg sånn når du er i mye bevegelse. Men håper det går litt over, om ikke ville jeg pratet med lege og jordmor om muligheter til å ta det litt mer med ro :)

Om jeg har forstått det riktig, så tar nav utgangspunkt i lønnen din de tre siste månedene om de skal rekne ut sykepenger på noen som jobber litt overalt. Men dette er jeg ikke 100% sikker på altså!

Jeg skal til jordmor på torsdag, så skal snakke med henne da :) Synes det er vanskelig siden jeg ikke har fast stilling noe sted og nesten akkurat har blitt tilkallingsvikar på det fjerde stedet. Håper jordmoren min har litt kunnskap :)

Ja jeg har også hørt at de tar utgangspunkt i de tre siste mnd, men aner ikke.

Back
Topp