Rare drømmer

Enlitenfugl

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Tenkte det kunne være morsomst med en tråd der vi skriver ned merkelige drømmer vi har i graviditeten. Regner med det er flere enn meg som har merket en større livlighet i drømmeverden :)

I natt drømte jeg at jeg skulle hente bilen vår som har stått på parkeringsplassen på plantasjen ett par dager. Mannen min har hatt arbeidsbil og jeg har vært for dårlig til å kunne hente den. Værtfall så skulle jeg hente den i drømmen, men da møtte jeg to av svigerinnene mine og vi ble enig om å dra på handletur for å kjøpe inn adventskalender. Av en eller annen grunn kjørte jeg gjennom en industriplass, men kom meg ikke forbi en maskin som sto i veien. Maskinen skulle løfte en båt ned i havet. Jeg kom meg ut av bilen, klemte hånden min litt så d gjorde vondt. Og så måtte jeg stå å se på at bilen ble tatt med ut i havet sammen med båten. Jeg gikk inn i industribygget for å si fra at det var bedriften som måtte betale for skadene på bilen for det var værtfall ikke min feilxsmile9

Vi må ha ny bil så jeg drømte følgende:

Vi var på besøk hos mamma og pappa. Mannen min hadde hentet en bil vi skulle se på. Han parkerte den i stuen, selvfølgelig!
Jeg kikket på den, og skulle åpne bagasjerommet for å se hvor mye plass den hadde. Da utbryter mamma: nei, bakluken kommer til å lage merker i taket :laughing002

Drømte at eg var på fest og følte meg full, og syns dette i drømmen var litt rart fordi eg skulle jo egentlig ikkje drikke alkohol no… konkluderte med at siden eg allerede var full kunne eg drikke meir! Etter ei stund kom eg på at svimmelheten kom av at eg slo hovudet i betongen og ikkje alkohol. Lettlesen var stor når eg våkna og innsåg at eg ikkje hadde inntatt ein einaste dråpe, og slapp tur til legevakten for hjernerystelse :knegg:

De værste drømmene har heldigvis hatt et opphold de siste ukene :happy8 Var et par uker der jeg hadde syke mareritt hver natt som ofte handlet om terrorangrep, og innimellom også at nær familie/venner tok selvmord:oops::rolleyes: Drømmene har heldigvis blitt mer livlige nå:smiley-ashamed004

Jeg skulle gå Besseggen med mannen og to vennepar i natt, men jeg var sint nesten hele drømmen fordi de var så treige i begynnelsen av turen. De satt seg ned for å spise lunsj i det vi kom av båten og jeg skulle høre med turistverten om det var tid til å gå turen før mørket kom. Så ble jeg enda mer sint fordi de andre hadde laget skikkelig fine matpakker, mens mannen min hadde bare slengt på to skiver ost på mine brødskiver. Jeg gikk bare i forveien, i masse gjørme. Vi brukte nesten tre timer på å komme oss vekk fra fra et hotellkompleks, fordi det var veldig mye ganger og trapper vi måtte gjennom med utstillinger fra andre verdenskrig. Jeg hadde også vært veldig sint og kjeftet på ei barndomsvenninne som ikke var en del av følget, men tilfeldigvis var i der så det måtte jeg rydde opp i. Da vi endelig var kommet til starten av fjellet var klokka blitt nærmere 17 og jeg prøvde si at det kom til å bli mørkt om en halvtime, men de andre ville fortsette selv om de ikke hadde hodelykter. En vakt med veldig sterk lommelykt lyste opp ruta og viste endepunktet. De andre startet avgårde, mens jeg heldigvis våknet :happy090

I natt drømte jeg at mannen og gutten hadde vært på en veterandag og sett på gamle båter. Gutten hadde klemt hånden i en branndør og måtte amputere hånden. Da de kom hjem ble jeg helt fra meg, hvorfor hadde han ikke passet bedre på? Guttungen var lei seg og ble enda mer utrøstelig når han forstod at han aldri mer kom til å ha en hånd på den armen.

du kan tro den lykke når jeg våknet og forstod at dette var en drøm! Jeg måtte klemme på hendene til gutten min når han kom inn i sengen for å hilse god morgen :Heartred

Kanskje ikke en veldig rar drøm, men litt morsom kanskje. Jeg drømte at babyen ble født nå, og det gikk helt fint. Den var som en helt vanlig baby født til termin. Min første tanke mens jeg satt der med babyen i armene var at «nå bør vi kanskje fortelle det til familie snart»..? Og først etter en stund begynte jeg å tenke over hvilken uke jeg hadde født i. Før jeg rakk å få veldig panikk, våkna jeg :P

Kanskje ikke en veldig rar drøm, men litt morsom kanskje. Jeg drømte at babyen ble født nå, og det gikk helt fint. Den var som en helt vanlig baby født til termin. Min første tanke mens jeg satt der med babyen i armene var at «nå bør vi kanskje fortelle det til familie snart»..? Og først etter en stund begynte jeg å tenke over hvilken uke jeg hadde født i. Før jeg rakk å få veldig panikk, våkna jeg :p
Drømte også at jeg hadde født en natt. Det preget meg tydeligvis ikke så mye, for jeg hadde bare puttet den inn i et bæresjal under en stor genser og dratt på jobb… og innimellom husket jeg å si det til de jeg møtte. :laughing002

Drømte også at jeg hadde født en natt. Det preget meg tydeligvis ikke så mye, for jeg hadde bare puttet den inn i et bæresjal under en stor genser og dratt på jobb… og innimellom husket jeg å si det til de jeg møtte. :laughing002

Casually fått en baby. Hihi

Har rare drømmer hver natt. I første trimester var det mye mareritt og ekle drømmer, men nå er det mer snåle ting som skjer.

I natt drømte jeg at babyen hadde kommet. Men han var en gammel mann i ansiktet :laughing002 Skikkelig Benjamin Button-lookalike. Var flere som kom bort til meg og spurte hvem han lignet på av meg og mannen min. De synes han var så søt. Og jeg husker jeg skammet meg over at jeg ikke synes mitt eget barn var noe pentlaughing6

Blir imponert av egen fantasi :woot: Drømmer mye spesielt, men heldigvis ikke hver natt. Liker godt skrekkfilmer til vanlig, men nå har jeg måttet slutte med det da jeg får de heftigste mareritt.

Back
Topp