Rar ubehag i magen

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Dette er mitt første svangerskap så jeg har ingenting å sammenligne med..

Innimellom får jeg en rar følelse /ubehag i magen, på sidene.. Føles ut som jeg er kjempe støl, det varer bare i noen sekunder så går det over.. Har bare kjent dette et par ganger..
Kan dette være kynnere? Jeg er uke 25+3 nå, trodde dette kanskje var litt tidlig? Noen flere som har følt dette?

Høres veldig ut som ligament/strekksmerter i livmor. Har hatt det samme flere ganger, kommer ofte periodevis og varer et par dager (ikke vondt hele tiden altså, men oppleves som stikk). Tok det opp med jordmor og hun sa at jeg kommer til å oppleve mye rart ubehag etterhvert som lillegutt vokser, disse "smertene" kan forsterkes dersom babyen er inne i en vekstperiode:) Alt skal strekkes inni der! Så lenge smertene ikke varer veldig lenge, eller er regelmessige, eller sammen med sterke sammentrekninger i livmoren, er det helt normalt. Skjønner deg veldig godt, jeg er også førstegangs og syns alt er litt skummelt :P

Hehe, godt det er fler :)
Dette varer i ca 10-20 sek og har bare hendt 3-4 ganger iløpet av 3 dager ca :) Ikke kjent noe av dette de siste dagene...
Takk for svar :)

Det er nok bare ligamentsmerter, ja! :) Får det selv.

Kynnere har jeg også. Det er litt mer smertefult.. :P

Det har jeg også, men kanskje i større grad enn deg. Tok det opp med legen på tirsdag, men tenkte selv at det nok bare var ligamentsmerter. Han mente jeg hadde begynt med kynnere, så der ble jeg sykemeldt med beskjed om å ta det helt med ro. Går å håper på at han tok feil, for jeg kjeder meg allerede. Orker ikke tanken på å skulle gå slik til tassen kommer :p

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Det har jeg også, men kanskje i større grad enn deg. Tok det opp med legen på tirsdag, men tenkte selv at det nok bare var ligamentsmerter. Han mente jeg hadde begynt med kynnere, så der ble jeg sykemeldt med beskjed om å ta det helt med ro. Går å håper på at han tok feil, for jeg kjeder meg allerede. Orker ikke tanken på å skulle gå slik til tassen kommer :p
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Jeg er sykemeldt med strekk i ryggen..... Holder på å gå (eller ikke gå, siden jeg må ta det rolig..) veggen!!! Så kjedelig :( Føler at det med kynner er så individuelt fra lege til lege, hvordan de ser på det altså. Jeg har også en del kynner (ikke vonde, da, det har kanskje du?) men hverken jordmor eller lege sa no spes på det, de syns begge at kynner bare er positivt, så lenge de ikke kommer veldig hyppig og er vonde :P

Kva er forskjellen på ligamentsmerter og kynnere?

Sent from my iPhone using BV Forum
Ligamentsmerter er den smerter/ubehaget du opplever når livmoren strekker seg, eller det er båndene som holder livmoren som strekkes etterhvert som magen vokser. Kynner er sammentrekninger i livmor, hele livmoren spenner seg og blir hard. På denne måten øver livmoren seg på fødselen som skal skje :) Så hverken ligamentsmerter eller kynner er farlig,
men det kan være litt ubehagelig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp