Rar spiserytme MME

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Gullet får kun MME nå, og inntill nylig har hun spist ca 130 ml hver 3 time unntatt natt hvor hun sover 4-6 t sammenhengende.
Men de siste dagene har hu begynt å spise bare ca 60-70 ml og vil da ikke ha mer.. så går det to timer maks og hu vil ha mat igjen. Virker også veldig plaget med magen igjen. Hjalp å bytte til hipp, men nå er det nan igjen da jeg må reise 2 t inkl ferje for å få tak i hipp.. der ingen kunne tru at nokon kunne bu :p
Jeg føler at magen hennes kanskje blir verrre av så hyppig spising, og helt ærlig så er det litt tungvint på mange måter å skulle mate så hyppig med flaske. Og hvorfor har det plutselig blitt slik? Kan jeg prøve å hale det ut til 3-4 t og se om hun da spiser ett helt måltid, eller? For hun virker så sulten etter 2 t, men er jo litt utilpass generelt. Sover aldri mer enn 20 min på dagen i strekk.. må liksom bæres og være på fanget hele tiden.
Og hvor mye malt kan jeg gi? Hun har klumper i avføring og den er grønn. Gir en teskje om dagen.
Var nok litt tungt for magen å gå over til kun mme.

Dette ble rotete men håper noen flaskemammaer har noen innspill :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg har fått beskjed om at man kan gi 1-3 ts malt om dagen, men ikke hver dag. Kun når det er lenge siden avføring. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Akkurat slik er det med vår også. Veldig opp og ned i hvor mye han spiser. Har vært sånn 2-3 uker. Hadde også mørkegrønn avføring pg luktet horribelt. Nå har vi byttet mme og avføringen er som sennep, og ikke så illeluktende. Tror egentlig ikke vi burde bekymre oss så veldig for hvor mye de spiser. Hadde vi ammet hadde vi jo ikke visst hvor mye de hadde fått i seg og da spiser de jo også gjerne når de gir lyd om mat.

Lulilu

...og lar vi han sove inne sover han toppen 30 min av gangen. Kler jeg på han og legger han ut i vogna på balkongen så kan han sove 2 timer.

Lulilu

Her har det også kun blitt mme :( Han har i det siste spist rundt 120-130, men et par dager nå har han bare spist mellom 60-90. Da blir han sulten veldig fort. Det kan gå en time og det kan gå to, men ikke så mye mer enn det. Nå er han tilbake igjen til normal spising i dag, og spiser ca hver 3-4 time på dagen. På nattan sover han 5-7 timer, men det er ikke så mye forksjell om han ha rspist lite eller mye.

Mat med mme gir andre intervall...

Jeg gir 1ts malt hvert måltid. Enklere å få avføringen ut uannsett ;)
Husk å rap nok med mme, og tilby flaska flere ganger.

Sent from my iPhone using BV Forum

Okei, da er det bare en fase med småspising hyppig som vil gå over da regner jeg med :-) nå har det faktisk gått 3 t mellom siste to måltidene og da spiste hun 110 :-) virker noen ganger som om hun bare får vondt i magen når hu spiser så ofte, i motsetning til når det går noen timer i mellom. Ser vel det at det noen ganger ikke nødvendigvis er sult når hun gråter, er litt kjapp med å tilby flaska:p

Celina er og sånn som må ha mat NÅ når hun først er sulten :p

Hun bæsjer annenhver dag og da er det grønn og klumper, sliter med å trykke ut. Kanskje jeg burde gi mer malt enn en ts om dagen? Bare redd for å gi for mye, hs sa det kan gi negativ virkning.

Akkurat slik er det med vår også. Veldig opp og ned i hvor mye han spiser. Har vært sånn 2-3 uker. Hadde også mørkegrønn avføring pg luktet horribelt. Nå har vi byttet mme og avføringen er som sennep, og ikke så illeluktende. Tror egentlig ikke vi burde bekymre oss så veldig for hvor mye de spiser. Hadde vi ammet hadde vi jo ikke visst hvor mye de hadde fått i seg og da spiser de jo også gjerne når de gir lyd om mat.

Lulilu
Hva byttet du fra/til?

Hva byttet du fra/til?

Byttet fra nan ha1 til nutramigen da vi mistenker han har melkeallergi. Han reagerte veldig dårlig på både nan1 og nan ha1. Skal prøve på hipp til uka(vil vente til svigers har dratt hjem til trøndelagen ;) )

Lulilu

Back
Topp