Rar smerte

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei på dere!
Dette er mitt tredje svangerskap, det første med morkaken liggende foran på magen. Er i uke 34. De siste dagene har babyens bevegelser blitt VONDE, spesielt et par steder på sen ene siden av magen. Ikke sånn "det er ikke plass" - vonde, men vonde som å bli slått eller stukket med en pinne eller noe. En skarp smerte som tar pusten fra meg og setter meg helt ut noen sekunder. Dette har jeg ikke opplevd med de andre to, da var det fortsatt vondt, men en "rundere" smerte pga lite plass, sparking i ribbein osv.
Jeg vet forklaringen min kanskje er rar og vanskelig, men prøver likevel...
Noen som har vært borti dette?

Yes, kjenner det jeg og.. et slags elektrisk støt som nesten «lammer» meg et lite sekund.. Ubehagelig, men det er ikke første gang jeg opplever det.. Hadde lignende smerter med alle tre gutta mine og ;)

Eg føler det sånn når det blir press bakover og nedover. Fosteret treff nerver e.l. har eg tenkt. Kan det vere noko i den dur?

Tror jeg har kjent noe av det du beskriver. Har også morkake foran, vet ikke om det er derfor? Eller om babyen bare treffer noen nerver?
Får iblant en kjapp skarp smerte på siden av magen, som gjør meg anspent en kort stund. Får også vonde, litt mer langvarige "elektriske støt" øverst i mageregionen (spesielt når jeg ligger), men det har jeg tatt opp med JM som mente bare er at organene blir presset opp mot ribbeina.

Apropos rar smerte, dette er noe litt annet;
men de siste dagene har jeg fått vondt/ubehag der jeg kaller det skambeinet...er det det samme som bekkenplager forann/symfysen..?
Dette er bare noe jeg har lest og hørt andre snakke om, men ikke kjent dette selv før nå.
Det er i grunn ganske ubehagelig, for det kjennes hele tiden, når jeg går tur og særlig om natten når jeg skifter sovestilling.
Hittil har jeg bare kjent ubehag i ryggen og bekkenet bak og på sidene.

Back
Topp