Rar smak i munnen..

TereseSt

Betatt av forumet
I går når jeg var på jobb så trodde jeg at jeg blødde i munnen fordi jeg hadde så blodsmak i munnen, men det var jo ikke tilfelle.. Er det ikke noen som får slik "jernsmak" i munnen når de er gravide? Jeg hadde ikke det med Markus så jeg syns det var så rart:p

Merkelig! Jeg vet ikke, har det ikke selv. Men smak og alt blir jo litt rart i svangerskapet så kan jo ha en sammenheng?

Hei, har lest at d er vanlig i svskapet, har d og av og til :)

Har det ofte :) blør lett når jeg pusser tenner også

Jeg har hatt det :( Mens kvalmen var som verst kom den grusomme jernsmaken :P Var avhengig av pastiller. Har roet seg nå men blør litt når jeg pusser eller spiser. Samboer holdt på å daue når tortillaen ble lyserød etter jeg bet av den :P

Sånn er det til meg også. Har jernsmak i munnen. Pluss at jeg blør i tannkjøttet. Nesten blitt betent til meg. Gravide kan vel bruke corsodyl? :)

Hadde en merkelig smak i munnen, helt til jeg sluttet med folaten. :)

Åh den er grusom den smaken! Og sammen med kvalmen er det fryktelig uutholdelig! Jeg hadde på følelsen at jeg var gravid før testen var positiv fordi jeg var så tørst hele tiden... for smaken minte meg veldig om dagen-derpå-smaken jeg ofte hadde i munn når jeg hadde vært på fylla kvelden før.

Jeg søker til salt lakris og pusser tennene med sensodyne (alle andre tannpastaer er æsj om dagen). Heldigvis ikke merket noe til blødende gommer enda...

hadde den "jernsmaken" i munnen hele forrige svangerskap, å har antydning tell den no å.. å da må æ ha nåkka syrlig å putte i munn, før å bli kvitt smaken.. tyr ofte tell smågodt, å d e ikkje heilt heldig kansje :s

Jeg har ofte en sånn smak i munnen, og det er egentlig helt forferdelig. Ender opp med at jeg putter i meg det jeg kommer over når jeg kjenner det verst, men prøver å være flink til å ha tyggis eller pastiller i nærheten da. Håper det gir seg snart!

Er helt normalt. Litt usikkert om hvorfor men tannkjøttet er sårere i svangerskapet, så det har lett for å blø.

Back
Topp