Rar livmor?

MarthaK

Glad i forumet
Septemberlykke 2021
Jeg er 10 uker i dag, og har kunnet kjenne livmoren tydelig fra jeg var 5 uker. Kjente den tidlig forrige gang også, så jeg har ikke tenkt noe særlig over det.

Kjente etter den idag, og den lå som en hard, stor klump til høyre for navlen.

Men, hva har den oppe der å gjøre??

Jeg prøvde å avskrive det med at det måtte være tarmene mine som lurte meg, men det var det ikke. Fikk mannen til å komme inn, og han så den også med en gang, så den var skikkelig tydelig :confused:

Jeg skjønner at livmora kan bevege litt på seg til siden, og at en full blære vil presse den litt oppover, men å skifte flere cm i høydeforskjell?

Last edited:
Du hadde ikke ganske full blære samtidig da? Jeg skal på utvendig UL i morgen og har fått beskjed om å drikke godt så jeg møter med full blære for å skyve livmoren høyere opp.. Hos meg strekker og river det i magen når jeg må tisse så tydelig at "noe" skjer da iallefall.

Du hadde ikke ganske full blære samtidig da? Jeg skal på utvendig UL i morgen og har fått beskjed om å drikke godt så jeg møter med full blære for å skyve livmoren høyere opp.. Hos meg strekker og river det i magen når jeg må tisse så tydelig at "noe" skjer da iallefall.

Ja jeg hadde det, men det var liksom total omplassering av livmoren :hilarious:
Når jeg kjenner etter med full blære kommer den alltid nokså høyt opp, men ikke i nærheten av der den var i dag :confused:

Hvor langt er du på vei når du skal på ul forresten?

Hvor langt er du på vei når du skal på ul forresten?

Jeg har ikke klart å identifisere livmoren i det hele tatt så jeg aner ikke hvordan min egentlig flytter seg :p

Jeg er 9+5 på UL i morgen :) skal til radiolog hos privat klinikk så de tar kun utvendig

Jeg har ikke klart å identifisere livmoren i det hele tatt så jeg aner ikke hvordan min egentlig flytter seg :p

Jeg er 9+5 på UL i morgen :) skal til radiolog hos privat klinikk så de tar kun utvendig

Så spennede :D
Nei, det vanligste er vel å ikke kjenne den så tidlig.
Jeg er undervektig pga. sykdom, så merker fort små forskjeller.

Er du helt sikker på at det ikke er tarmen du kjenner? Jeg kjenner ofte tarmen der du beskriver når jeg må på do eller har mye luft i magen (dvs ganske ofte i disse dager nå som fordøyelsen ikke er som den pleier). Har også kunnet kjenne livmoren i noen uker, men den ligger lavere i magen. Noen ganger om morgenen når jeg ligger på ryggen kan jeg kjenne den som en rund kul med ved skambeinet og nesten opp til hoftebeinet.

Er du helt sikker på at det ikke er tarmen du kjenner? Jeg kjenner ofte tarmen der du beskriver når jeg må på do eller har mye luft i magen (dvs ganske ofte i disse dager nå som fordøyelsen ikke er som den pleier). Har også kunnet kjenne livmoren i noen uker, men den ligger lavere i magen. Noen ganger om morgenen når jeg ligger på ryggen kan jeg kjenne den som en rund kul med ved skambeinet og nesten opp til hoftebeinet.

Ja, jeg er helt sikker.. Pga cøliaki og chrons er jeg svært godt kjent med tarmene mine, og vant med å kjenne dem bule ut og bevege seg rundt:hilarious:

Ja, jeg er helt sikker.. Pga cøliaki og chrons er jeg svært godt kjent med tarmene mine, og vant med å kjenne dem bule ut og bevege seg rundt:hilarious:
I så fall; artig! :)
Ville hørt med en jordmor neste gang du skal på kontroll, tipper de kan mye om akkurat det.

Sniker! Jeg også kjenner skkurat det du beskriver, men det er ikke livmor Var hos jm idag, og livmor er ikke kommet så langt opp fra bekkenet enda, så er noe annet vi kjenner er forresten 13+6

Høres nok ikke ut som livmor :/ ville tatt kontakt med jordmor så hun kan kjenne rundt :)
Har du fortsatt blindtarmen din? Den ligger på høyre side.

Back
Topp