Rar følelse ved/under venstre ribbein?

Phis

Gift med forumet
Februarlykke 2022❄️
Junibollene 2023
Hallois!

Som tittelen sier har jeg de siste dagene kjent på et ubehag under/ved venstre ribbein. Det er ikke vondt, men er mer udefinert/vagt, men nok til at det oppleves noe ubehagelig, nettopp fordi det er så diffust. Ser det er vanskelig å beskrive akkurat hvordan det kjennes ut.

Mine teorier:
- Luft som flytter på seg
- Mini som dytter oppover

Andre som har opplevd/opplever lignende? Synes det er så rart det bare er på venstre side:pompus:

Jeg har noe lignende, men har mer følelsen av at jeg ikke klarer å trekke pusten ordentlig ned i lungene.

Sniker
Dette har jeg hatt i alle mine svangerskap etter magen har begynt å bli ganske stor. I perioder så plagsomt at jeg har måttet ligge/sitte mest mulig bakoverlent. Det var muskulært for min del :)

Jeg kjenner også det samme, og kan ha veldig ubehag/vondt etter å ha stått/vært oppreist og gått en stund. Jeg trodde opprinnelig at det kom pga hoste da jeg har vært ekstremr forkjølet og fremdeles ikke er frisk og det var under hoste jeg første gang begynte å kjenne det, men hosten har ikke vært på langt nær så ille som den pleier å være før jeg opplever muskelvondt av den.

Jeg synes uansett at det høres logisk ut at noe slikt kan være muskulært, men skulle smerten bli intens eller mer stikkende slik at det blir virkelig smertefullt, så er det vel sikkert lurt å høre med jordmor eller lege. Jeg kommer til å nevne det når jeg er på ny ultralyd på sykehuset i morgen.

Jeg har det samme, og jordmor undersøke og fant ut at baby lå med rumpa opp under ribbeina på den siden. Så tror bare det begynner å bli dårlig plass inni der!

Jeg har det samme, og jordmor undersøke og fant ut at baby lå med rumpa opp under ribbeina på den siden. Så tror bare det begynner å bli dårlig plass inni der!

Interessant! Takk:) Mulig det er det som skjer her også da! Er ikke vondt, så er ikke bekymret, men er litt rart/ubehagelig, liksom:)

Jeg kjenner også det samme, og kan ha veldig ubehag/vondt etter å ha stått/vært oppreist og gått en stund. Jeg trodde opprinnelig at det kom pga hoste da jeg har vært ekstremr forkjølet og fremdeles ikke er frisk og det var under hoste jeg første gang begynte å kjenne det, men hosten har ikke vært på langt nær så ille som den pleier å være før jeg opplever muskelvondt av den.

Jeg synes uansett at det høres logisk ut at noe slikt kan være muskulært, men skulle smerten bli intens eller mer stikkende slik at det blir virkelig smertefullt, så er det vel sikkert lurt å høre med jordmor eller lege. Jeg kommer til å nevne det når jeg er på ny ultralyd på sykehuset i morgen.

Takk for svar!:) Ikke vondt her, heldigvis. Lykke til imrn. Oppdater gjerne!

Sniker
Dette har jeg hatt i alle mine svangerskap etter magen har begynt å bli ganske stor. I perioder så plagsomt at jeg har måttet ligge/sitte mest mulig bakoverlent. Det var muskulært for min del :)

Takk for svar, Veivalsa:)
Kjennes ikke muskulært ut, men hvem vet med alt som foregår nå!

Takk for svar!:) Ikke vondt her, heldigvis. Lykke til imrn. Oppdater gjerne!

Jordmor sa at det kan være fordi det strekkes pga vekst, det kan være muskulært, det kan være litt tarm som kommer i klem og gir ubehaget. Så lenge det går over når jeg har satt meg ned og slappet av litt, så gjorde det ikke noe, men vedvarende smerte bør ses nærmere på.

Jeg har hatt veldig vondt under høyre ribbein i flere uker. Det er spesielt smertefullt når jeg sitter litt for rett på stoler, ligger på sofaen eller i senga på natta. Så det begynner å bli slitsomt, siden de stillingene som skal være mest avslappende er de vondeste.

Jeg er ganske liten, så legen sa det er fordi buken strekker seg framover og at det dermed presser opp under ribbeinet. På det verste har det kjentes ut som en brist i ribbeinet når jeg sparket fra i sofaen. Så jeg håper dette bare er en utvidelsesfase som snart er over:( Flere som har opplevd dette?

Back
Topp