Rar følelse i hals?

Sandyy_

Flørter med forumet
Hei!

Jeg sliter en del med refluks, forstoppelse og ting går generelt veldig seint i kroppen nå. Er snart i uke 23.

I dag har jeg kjent på en følelse av at halsen er «full»? Vet ikke hvordan jeg kan forklare på en god måte. Føles litt tungt å puste til tider, og føler maten ligger i halsen og brystet. Er dette halsbrann? Flere som har det likt?

Hei!

Jeg sliter en del med refluks, forstoppelse og ting går generelt veldig seint i kroppen nå. Er snart i uke 23.

I dag har jeg kjent på en følelse av at halsen er «full»? Vet ikke hvordan jeg kan forklare på en god måte. Føles litt tungt å puste til tider, og føler maten ligger i halsen og brystet. Er dette halsbrann? Flere som har det likt?
Dette er halsbrann. Prøv titralac eller liknende fra apoteket (reseptfritt). :)

Er også plaget med dette. Er i uke 22. Spiser jeg brød føler jeg det ennå «sitter» i halsen på kvelden. Dette har ført til at jeg så og si har kuttet ut brød i kostholdet, salat «setter seg ikke fast» så det har jeg spist en del av.

Andre tips enn å prøve Tritralac? Skal på Apoteket og kjøpe det i dag.

Er også plaget med dette. Er i uke 22. Spiser jeg brød føler jeg det ennå «sitter» i halsen på kvelden. Dette har ført til at jeg så og si har kuttet ut brød i kostholdet, salat «setter seg ikke fast» så det har jeg spist en del av.

Andre tips enn å prøve Tritralac? Skal på Apoteket og kjøpe det i dag.
Unngå for fet mat og ikke ligg på sofaen/senga rett etter du har spist. Hold hodet høyt. Love hearts funker også :Heartred

Jeg har refluks og går på faste medisiner mot halsbrann. Måten det ble oppdaget på var fordi jeg følte jeg hadde konstant «klump i halsen».

Var redd for hvordan det ville bli i graviditeten men har faktisk ikke blitt særlig mye værre enn det alt er! :joyful:

For min del hjelper melk og yoghurt. Hvis jeg i en periode spiser mye fet og usunn mat, blir det værre. Ketchup, sterk mat, kullsyre og brødmat kan trigge det hos meg for min del funker ikke lovehearts, men vet mange har god effekt av det! Novalucid og gaviscone er reseptfritt og funker bra syns jeg!

Som andre skriver er det ikke lurt å spise rett før man legger seg ned og er det virkelig ille på kveld/natt ville jeg bygget opp med puter så du ikke ligger flatt! :Heartred

Hei!

Er fra september termin gruppa : men ja høres ut som halsbrann sliti med det selv hele svangerskapet!
Går du på medisin for reflux til vanlig? Jeg gjør nemlig det men får ikke bruke det i svangerskapet så min redning har vært love hearts og iskald melk værtfall :hilarious: laughing6

Hei!

Hadde samme en natt nettopp. Hadde aldri opplevd halsbrann sånn før, men det var det. For meg var det alkoholfri prosecco (boblene) som trigga det. Kjøp gaviscon!

Back
Topp