Rar føflekk

shewolf

Gift med forumet
Da jeg stod opp idag, merket jeg at det var noe rart med føflekken på halsen min. Det er en føflekk som har vært litt utstående i alle år. Men i dag var den øm og hadde blødd litt. Aner ikke om formen har forandret seg, siden jeg ikke har vært spesielt opptatt av føflekkene på kroppen min. Synes også den står mere ut nå. Kjenner det når jeg tar på den. Er dette noe jeg burde få sjekket opp hos legen snarest mulig, eller er det greit å bare vente og se om den "roer" seg? Tok noen bilder av den. Hva tror dere? Jeg har ingen peiling på føflekker.

http://img708.imageshack.us/img708/7690/dsc0653lm.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/7453/dsc0653zoom.jpg

Jeg ville ha sjekket den!

ASAP!

Om det skulle vise seg å være en ondartet føflekk, eller føflekk-kreft. Kan det spre seg? Evt. hvor raskt?

Har ikke ringt lege idag. Tenkte det kunne være greit og se om det går over over helgen.

Noen som synes at føflekken ser unormal ut? 

Jeg har hatt flere føflekker som ser helt like ut, ikke noe galt med de, men har valgt å ta de bort da de ble såre og irriterende. Ikke noe store greier og ta de bort heller.

Jeg er ingen lege!! Men synes ikke den så skummel ut altså. Du har sikkert bare klort deg i søvne? Jeg gjør av og til det, og ømheten roer seg etterhvert:) Ikke dumt å følge med den da, og heller ikke dumt å gå til lege med den, men ikke ødelegg helga di med å uroe deg:)

Jeg har et par hundre føflekker (nei, jeg overdriver ikke).
Og jeg er superstressa for de føflekkene. Jeg sjekker de hos hudlege en gang i året, og det mener hudlegen er mer enn nok- nesten litt i overkant. 
Innimellom begynner noen å klø, eller blir litt rare. 

Det har aldri vært fare på fære, i følge legen. Men det eneste jeg kan tipse deg om, er å bestille time hos lege for å sjekke/fjerne den. For ellers kommer du til å tenke på det hver gang du er borti den, eller kjenner at den klør.

Føflekk-kreft er ikke den enkleste krefttypen akkurat, men den er ikke særlig utbredt. 

Driver ikke og uroer meg særlig. Men kommer nok til å bestille time på mandag, bare for å være på den sikre siden/evt. få den fjernet for sikkerhets skyld. Tusen takk for svar :)

Elisabeth ! skrev:
Ville bestilt legetime til fjerning av den. Gjort på nullkommaniks hos fastlegene - jeg fjernet en på ryggen som hadde vokst litt - leger fjerner de gjerne istedet for å vente og se om det er noe. Såpass lite inngrepp i å skjære vekk så. :)

Ikke meningen å kuppe tråden her altså, men hvordan fjerner de føflekkene? 
Hvordan foregår den prosedyren egentlig? 

Trone skrev:

Elisabeth ! skrev:
Ville bestilt legetime til fjerning av den. Gjort på nullkommaniks hos fastlegene - jeg fjernet en på ryggen som hadde vokst litt - leger fjerner de gjerne istedet for å vente og se om det er noe. Såpass lite inngrepp i å skjære vekk så. :)

Ikke meningen å kuppe tråden her altså, men hvordan fjerner de føflekkene? 
Hvordan foregår den prosedyren egentlig? 

Du kupper ikke tråden. Hadde vært fint å visst det :)

Har kun fjerna en føflekk, men da fikk jeg bedøvelse også skar han rundt og nedi for å få med rota... sydde et par sting og satte på plasterlapp! Ganske så ukomplisert:-) Og ikke vondt!

Jeg har fjerna 2.. di gir lokalbedøvelse også skjærer di bort føflekken og rota.. så syr di og plastrer... ferdig

Sikkert ikke farlig men få den fjernet, bedre å ta den bort med en gang enn å vente å se og så er det kanskje noe galt med den 

Back
Topp