rapsolje i pizzadeig ?

Cathy1

Elsker forumet
er det okey... det var en her som mente det satt en ekkel smak [:-]

hjelp hjelp

innbiller meg kansje den setter smak jeg og.. vet ikke, aldri brukt det...
der var jeg mye til hjelp...

Bruker den olja jeg har, så har også brukt rapsolje. Aldri merka noe på smaken[:D]

ORIGINAL: vestfold80

Bruker den olja jeg har, så har også brukt rapsolje. Aldri merka noe på smaken[:D]

okei...  satser på at det går fint da...  [:D][:D]  og viss  ikke får du bare komme hit å lage en ny en til oss :p hehe

Rapsolje er en ganske nøytral olje - og vi bruker den ofte i matlagingen, inkludert i pizzadeigen.

Rapsolje er en av de mest nøytrale og sunneste oljene du får tak i, null problem å bruke det.
Jeg bruker aldri olje i pizzadeig, fant en italiensk oppskrift uten olje som er kjempegod, bunnen blir MYE mer crispy da.
Smører langpannen godt med smør, legger i deigen og heller mel oppå, for så å trykke den ut til passe tykkelse.
Og steker på full styrke nederst i ovnen.
Blir nesten som steinovnsbakt. [;)]

ORIGINAL: AnnaFrost

Rapsolje er en av de mest nøytrale og sunneste oljene du får tak i, null problem å bruke det.
Jeg bruker aldri olje i pizzadeig, fant en italiensk oppskrift uten olje som er kjempegod, bunnen blir MYE mer crispy da.
Smører langpannen godt med smør, legger i deigen og heller mel oppå, for så å trykke den ut til passe tykkelse.
Og steker på full styrke nederst i ovnen.
Blir nesten som steinovnsbakt. [;)]

åååh..mm..   du må gjeeerne dele oppskriften med oss her [:D][:)]

Back
Topp