Rapport fra et sykt hjem :) *oppdatert siste innlegg*

Klesklypa

Gift med forumet
og sykt som i sykdom :)

vesle snuppa mi har blitt sjuk...
det begynte natt til i går, ho våkna heile tida og hylte.. noke vi ikke er vandt til.. merka til slutt at ho var kjempe varm!
da fikk ho komme inn i senga vår.. og der låg ho OPPÅ meg heile natta og heilt til klokka 15.30 i går ettermiddag.. ho sov og sov og sov..
bare avbrutt av såre klynk når eg måtte skifte stilling eller skifte på ho..
hadde 39 i feber..
heldigvis har mannen heimekontor så han serverte meg frokost og lunsj på senga.. og eg prøvde desperat å få  Vesla noken slurker med vannn no og da.. noke ho ikkje var videre begeistra for..
klokka 15.30 forflytta eg oss inn på sofaen, og ho sov i armene mine der heilt til klokka blei 19 og eg la ho i senga..
ho sov der kanskje en halv time.. så begynte skrikinga!
så vi gikk rett og slett å la oss alle mann:) med ho mellom oss:)

og ho har igjen sove OPPÅ meg i heile natt og frem til klokka 14.00 i dag. da begynte ho å kvikne til litt.. vertfall så eg fikk i ho 6 druer og litt smothie før ho sovna igjen..
feberen har holdt seg stabilt på 39 og er der enda..

no har ho og mannen lagt seg.. eg er møkk lei senga :) så eg venter litt.

men kor lenge kan man ha feber før man bør ringe legen??
det renner jevnt blankt snørr.. og ho har plenty av ørevoks.. men ellers er det feberen og slappheten som er mest fremtredene.

og mangelen på mat og drikke vi får i ho da..
kanskje fått i ho 1.5 dl til sammen i dag.. og som sagt 6 druer

Uff, det river skikkelig i hjertet når de er syke på den måten. Har hun tissevåte bleier? Jeg regner med at du er obs på det. Hvis det blir krise, kan du gi 5 ml med sprøyte hvert 10 min. Vi ble rådet til det på barneklinikken når Crazybaby ikke tok til seg særlig næring. Prøv med frukt som inneholder væske, slik som appelsin, melon og ja.. druer. Uansett minst like viktig å følge med den generelle allmenntilstanden som med feberen, men det vet du nok. Og så er det et godt tegn hvis hun skulle grine med tårer mtp. dehydrering. Kjempemasse god bedring til vesla. Håper hun blir fort frisk igjen. Ingen tvil om at hun får masse mammakos. Du er god er du.

Huffe, stakkar lille :(

Tror det er slik at man skal kontakte lege ved feber over 3-4 dager. Men selvsagt må man jo se an den berømte "almenntilstanden" også. Om du ikke får i henne mat og drikke bør dere være på vakt, for de har liten kropp og lite reservelagre. Må være obs på tegn på dehydrering. Bruk paracet for å få ned feberen, og prøv å få i henne drikke da. Om hun ikke er giret på vann, ville jeg forsøkt med utvannet juice bare for å få i henne væske. Hun blir fortere frisk og kvikk om kroppen får det den trenger :)

ja, ho griner fremdeles med tårer! det er eg like glad for kver gang eg ser :) mens eg også er litt stressa på at ho ikkje må "sløse" med vannreservene sine:)

i natt har ho våkna heile tida og mast etter vann:) og det har ho selfølgelig fått! så ho har drukke 0.33dl i natt:) O JOY!

trodde ho var på bedringens veg i dag tidlig for ho maste litt rundt i senga.. og ville lese boka og sont! Men feberen var fortsatt 39 og rett etter den var målt og bleia skifta sovna ho igjen.. da var klokka 08.00 og ho sover enda..

eg synes det lukterr guffent av ho.. kanskje eg som er overhysterisk førstegangsmamma.. kombinert med sjukepleier kunskaper om at "det er sikkert det!" det= allslags skumle greier:)
så no har eg vertfall fått en legetime til klokka 11.. får vertfall tatt en CRP håper eg, og sett.. lurer på om ho kanskje kan ha en urinvegsinfeksjon..

Da har vi vert hos legen.
CRP var på 79

ho hadde både ørebetennelse og halsbetennelse..
stakkars vesla mi!
så no ar vi fått en 10 dagers hestekur:) satser på at den slår alt vekk!

Stakkar lille :( Bra du fant ut av det så hun får behandling :D Masse god bedring!

Huff stakkars lille jenta di :( Godt ho har en flink mamma som deg og gir masse kos og omsorg og drar til legen =)
Masse god bedring til god jenta

Back
Topp