Raping

onskedrom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Høsthjerter 2017
Hvordan få baby til å rape etter amming?

Min første la vi på skulderen og han rapa og gulpa. Han her raper kanskje en av ti ganger. Og han svelger luft som fører til mageknip og mye promping..
 
Hvordan få baby til å rape etter amming?

Min første la vi på skulderen og han rapa og gulpa. Han her raper kanskje en av ti ganger. Og han svelger luft som fører til mageknip og mye promping..
Det lurer jeg på også. Mi er nå 48 timer gammel og hun raper ikke.
 
Her veksler det mellom rap og ufrivillig gulping/oppkast om hun ligger på siden.
Har mer melk nå, så må prøve å rape mer.
Legger baby på skulderen og tapper litt på rumpen og ryggen.
Virker som det løsner det fort :happy:

Hun er 3 dager.
 
Har ingen lure tips ang raping, men husker når mine var små og hadde luftsmerter, så la jeg de på ryggen, tok tak i begge føttene, og bøyde de inn mot magen mens jeg forsiktig men fast trykket ned og slapp flere ganger. Da kom det som regel en god promp etter hvert. Skjønte du hvordan jeg mente?:pompus:
 
Jeg husker at vår "satt" på kneet vårt så holdt vi foran og dunket i ryggen. Da rapet han :)
 
Det lurer jeg på også. Mi er nå 48 timer gammel og hun raper ikke.
Grunnen til at hun ikke raper enda er nok at det er så små mengder melk hun får i seg enda. Kommer først når melkeproduksjonen blir stor :) sånn var det hvertfall her :)
 
Har ingen lure tips ang raping, men husker når mine var små og hadde luftsmerter, så la jeg de på ryggen, tok tak i begge føttene, og bøyde de inn mot magen mens jeg forsiktig men fast trykket ned og slapp flere ganger. Da kom det som regel en god promp etter hvert. Skjønte du hvordan jeg mente?:pompus:
Ja, minner kom om at vi gkorde det med eldste.
 
Min på 2 uker er også veldig dårlig til å rape og er veldig plaget med luftesmerter. Fikk tips om å kjøpe minifom på apoteket og det har hjulpet litt.
Ellers er kolikkmassasje effektivt, om det gjøres på riktig måte :)

https://www.babyverden.no/baby/magemassasje/
 
Min på 2 uker er også veldig dårlig til å rape og er veldig plaget med luftesmerter. Fikk tips om å kjøpe minifom på apoteket og det har hjulpet litt.
Ellers er kolikkmassasje effektivt, om det gjøres på riktig måte :)

https://www.babyverden.no/baby/magemassasje/
Brukte både minifom og massasje på eldste. Minifom hjalp lite for han, men massasje hjalp. Men han gråt 2-3t hver kveld. Håper ikke vi kommer så langt med denne... Men er utrolig hva man glemmer på 4år!
 
Back
Topp