Raping

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Min lille som er 9 dager gammel får pupp, men jeg sliter med å få henne til å rape. Ofte blir hun liggende og finner ikke roen og jeg må ta henne opp flere ganger før hun får opp luften. Har også opplevd at hun brekker seg i søvne pga. rapen som sitter fast. Ofte kommer det ikke noe i det hele tatt.
Noen triks til hva jeg kan gjøre for å lettere få opp rapen?

Vi fikk ikke mini til å rape på flere uker. Nå fikk han litt magevondt etterhvert og det var ikke før vi begynte med minifom dråper at rapingen plutselig kom og magevondtene forsvant. Minifom fjerner luftboblene som ofte dannes når luft svelges så skader ikke å prøve ;) fås på apoteket.

• Liker
Reactions: Bee
Gå litt m baby på skulderen, klemme forsiktig på sidene, vri litt på overkroppen, sette baby på fanget m ryggen mot din mage og dunke lett med flat hånd/stryke oppover. Ha baby på skulderen og gi noen gode klask i bleien.(ikke for hardt selvsagt).
Alle mine tre har slitt litt med det, vi brukte semper dråper (fåes reseptfritt på apoteket). Minifom kan også funke :) lykke til!

• Liker
Takk for tips :)
Vi klapper og går og stryker og klemmer etter hvert eneste måltid, så jeg tror noen sånne dråper må prøves.
Har tenkt at det kun hjelper luften ut andre veien, men når jeg googler nå så ser jeg at mange har hatt nytte av de når det gjelder raping også :D

Minifom funker veldig bra for oss også :) jenta her ville ikke rape og fikk vondt i magen. Etter vi begynte med minifom så promper og raper hun som bare det ;)

• Liker
Frøkna mi rapet veldig lite, men det kom veldig mye andre veien. Har ikke vært plaget med magevondt heldigvis, men det er vel like individuelt som det meste annet vil jeg tro:)
Jeg har gjerne massert magen litt og tatt sykkeløvelser om det virker som det er noe luft hun ikke har fått ut. Det funket for oss:)

• Liker
Vet noen av dere om luften hun ikke får opp kan føre til storgulp?
Dårlig med raping i ettermiddag/kveld og stakkaren gulpet plutselig utover hele seg :( Andre gang det skjer nå.

Det høres akkurat ut som lillejenta her i hus!
Hat brukt Minifom i et døgn nå og hun har hatt noen solide raper og fiser siden :p Litt problemer ennå, men har hørt det kan tar 2-3 dager før man oppnår full effekt (om det fungerer). Så vi krysser fingrene :) lover i så fall godt så langt!

Det høres akkurat ut som lillejenta her i hus!
Hat brukt Minifom i et døgn nå og hun har hatt noen solide raper og fiser siden :p Litt problemer ennå, men har hørt det kan tar 2-3 dager før man oppnår full effekt (om det fungerer). Så vi krysser fingrene :) lover i så fall godt så langt!
Ja, minifom har vist seg å fungere godt her også. Følte det fungerte fra første dose jeg, og glemmer jeg det en gang så kan jeg nesten glemme at det kommer rap. Putrer mer andre veien også, men hun har plutselig sluttet å bæsje! Kan være helt tilfeldig, men... Hun gikk fra å bæsje veldig mange ggr om dagen, til å plutselig bare ha en på lørdag, ingen i går og ingen i dag! :/

Da min var nyfødte rapte hun ikke så mye de to første ukene. Etter hvert fungerte det godt å holde henne i sittestilling i fanget og stryke henne på ryggen. Kommer opp noen bra videoer på engelsk hvis du søker om det på google. Bare husk å bruk ordene baby+burp og ikke gjør som meg med baby+rape for da havner du sikkert på en eller annen liste.

Lykke til og kos deg med den lille :)

Back
Topp