Raping/gulping

Feb24

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Marsfiolene 2026 ♡
Hei!

Gutten vår ble født 5.april. Han fikk gulsott det første levedøgnet, og lå nesten 1,5 døgn til lysbehandling. Var litt utfordrende å få i han mat, men det gikk på et vis.

I natt hadde vi første natt hjemme, og han var overraskende veldig gira på pupp! Melka begynte å renne, så nå er vi i gang.

MEN. Han sovner og selv om jeg prøver, får jeg han ikke til å rape eller gulpe etterpå. Dette resulterer i at han ligger i senga og gulper mellom måltidene. Alt blir vått, jeg prøver å bysse og hjelpe han med å få opp det som må opp, men det vil liksom ikke. Dette var aldri et problem med storesøster.

Har dere noen tips til hvordan få til raping/gulping?

Sniker fra en annen gruppe.
Du kan prøve kolikkgrepet.
En annen effektiv metode er å holde baby i sittende stilling med haken mellom pekefinger og tommel, mens du forsiktig trykker håndflaten din på ryggen til baby for å rette litt mer opp.
Det finnes sikkert videoer som forklarer det bedre.
Ellers så er noen babyer bare gulpere, og det kommer når det kommer. :dead:

Sniker fra en annen gruppe.
Du kan prøve kolikkgrepet.
En annen effektiv metode er å holde baby i sittende stilling med haken mellom pekefinger og tommel, mens du forsiktig trykker håndflaten din på ryggen til baby for å rette litt mer opp.
Det finnes sikkert videoer som forklarer det bedre.
Ellers så er noen babyer bare gulpere, og det kommer når det kommer. :dead:
Ja! Dette hadde jeg god effekt med første. Kanskje jeg bare må øve litt mer og finne teknikken igjen :laughing002 Føler gulpet kommer enten han raper eller ikke, så kanskje han rett og slett er en gulper ja!!

Ja! Dette hadde jeg god effekt med første. Kanskje jeg bare må øve litt mer og finne teknikken igjen :laughing002 Føler gulpet kommer enten han raper eller ikke, så kanskje han rett og slett er en gulper ja!!
Leste faktisk en liten studie på det, der resultatene talte for at babyer som ble rapet gulpet mer enn når de ikke ble rapet.
Jeg vet ikke, syns min gulper mye uansett. :laughing002 Er jo greit å få opp luft om det plager dem om ikke annet.

Back
Topp