Raping etter mat på natta

Lillespire_mai2022

Første møte med forumet
Pleier dere å la de små rape på natta etter mat? Her våkner han alltid etter mat hvis jeg setter han opp for å rape :/ og må amme igjen for å få han til å sovne

Hvis det går fint å legge og sove uten gulp, oppvåkning eller luft i magen, hadde jeg bare latt han sove.

Men vi må alltid rape flere ganger under og etter måltid ellers gulper han og setter fast i halsen, vi er spesielt plaget da, det skal vokse seg til mener barnelege.

Prøver å få henne til å rape på natta også. Men hun sovner igjen uansett som regel.. Men noen ganger sovner jeg fra hele greia :p

Nei, ammer liggende og legger henne bare forsiktig fra meg mellom oss i senga når jeg er ferdig for å slippe at hun våkner. Hun fjerter mye, men viser ikke noe tegn til at luften plager henne så da gjør vi ikke noe med det :p

Hvis det går fint å legge og sove uten gulp, oppvåkning eller luft i magen, hadde jeg bare latt han sove.

Men vi må alltid rape flere ganger under og etter måltid ellers gulper han og setter fast i halsen, vi er spesielt plaget da, det skal vokse seg til mener barnelege.
Han har en tendens til å gulpe det opp. Så prøver å få han til å rape men i det siste har det tatt lang tid og han våkner. Også hater han å ligge på magen. Her har jeg også hørt at han brekker seg pga melka kommer opp. Er så fælt å høre så prøver å få han til å gulpe, men da blir han lys våken :/

Han har en tendens til å gulpe det opp. Så prøver å få han til å rape men i det siste har det tatt lang tid og han våkner. Også hater han å ligge på magen. Her har jeg også hørt at han brekker seg pga melka kommer opp. Er så fælt å høre så prøver å få han til å gulpe, men da blir han lys våken :/
Vi må sitte og gå med ham oppreist og strekke magen hans helt ut liksom for at rapene skal komme opp. På det værste har vi ikke kunnet legge ham ned på rygg på flere timer. Skjer det nå legger jeg meg litt oppreist med ham på magen min

Vi må sitte og gå med ham oppreist og strekke magen hans helt ut liksom for at rapene skal komme opp. På det værste har vi ikke kunnet legge ham ned på rygg på flere timer. Skjer det nå legger jeg meg litt oppreist med ham på magen min
Er det pga refluks? Du sa det går seg til etterhvert? Prøvde nå å amme å legge han ned, han sovnet nesten med en gang men hørte st gulpen kom opp og han nesten ble kvelt pga væsken. Men klarte å svelge det unna. Kom opp flere ganger før det ga seg

Er det pga refluks? Du sa det går seg til etterhvert? Prøvde nå å amme å legge han ned, han sovnet nesten med en gang men hørte st gulpen kom opp og han nesten ble kvelt pga væsken. Men klarte å svelge det unna. Kom opp flere ganger før det ga seg
Ja var mistanke om refluks, men de sier det er litt tidlig å konkludere når de er så små. Det kan også være overspising, svelging av luft og lukkemuskel er umoden på de fleste babyer i starten. Så er det fullt kan det liksom renne over av mat og gulp kan komme halvveis opp i halsen og svelges ned igjen, og også komme opp som gulp. Det kan bli sårt og hovent på lukkemuskel så den ikke fungerer så bra som den kan. Vi fikk derfor ta Nexium noen uker som er syrepumpehemmer. Dette skulle hjelpe på samtidig som jeg skal prøve å amme sjeldnere, han skal "stå" og amme, jeg skal ta pauser under ammingen så han får rape og ikke glefser i seg melken for fort. Etter ammingen bærer jeg ham med utstrakt mage og går rolig noen runder i huset så gan får rapet. Så sitter jeg litt med ham oppreist 15-30 minutter før jeg prøver å legge ham. Vi får lov å legge ham på siden hvis vi synes det funker bedre enn rygg. Vi legger helst på hans venstre side, det var iallfall det som var best som gravid pga anatomien så renner det ikke like lett opp.

Når vi hører han blir urolig når vi har prøvd å legge han, tar vi han opp med en gang, så kommer gjerne en rap til

Back
Topp