ramzi teorien

Småspor

Betatt av forumet
Ser de har en slik tråd i juni, men er vell greit med en i juli også :D
jeg fikk høre om denne teorien i går, og nysgjerrig som jeg er måtte jeg sjekke det ut. gikk inn på gamle forums ultralydbilder og gjettet i vei. hadde rett 8 av 10 :p
Flere som tror på denne teorien? :hilarious:

Den teorien har jeg aldri hørt om

Jeg måtte lese meg opp. Det står at om morkaken ligger mot høyre er det mest sannsynlig jente, og mot venstre er det mest sannsynlig gutt.

Høres jo litt ut som en myte, jeg finner ingen seriøse kilder på det. Men jeg sjekket tidlig ultralydbilder fra forrige graviditet og da lå den mot høyre, så det stemte jo sånnsett :P (fikk jente)

c9412af175e25fc1ab47a6089ecfc829.jpg

Stemte ikke her da jeg hadde morkaken på venstre side, men fikk jente :)

Tror dette er vanskelig å bekrefte eller avkrefte da det er veldig vanlig at de på ultralyd speilvender bildet. Det gjorde de sist jeg var på ultralyd. Dessuten finner jeg det vanskelig å tro at fosterets kjønnskromosomer har noe som helst å gjøre med hvor i livmora morkaka ligger. Morkaka ligger vel der embryoet festet seg, gjør det ikke? Når man vet hvor mange forskjellige livmorformer og anatomier som finnes så vil jeg heller tro dette er av betydning.

Nub-teorien derimot, finnes det mer dokumentasjon på og brukes av mange leger og jordmødre for å bedømme kjønn tidlig. Så ville heller studert ultralydbildene for å se hvordan nub'en ligger ;)

Tror dette er vanskelig å bekrefte eller avkrefte da det er veldig vanlig at de på ultralyd speilvender bildet. Det gjorde de sist jeg var på ultralyd. Dessuten finner jeg det vanskelig å tro at fosterets kjønnskromosomer har noe som helst å gjøre med hvor i livmora morkaka ligger. Morkaka ligger vel der embryoet festet seg, gjør det ikke? Når man vet hvor mange forskjellige livmorformer og anatomier som finnes så vil jeg heller tro dette er av betydning.

Nub-teorien derimot, finnes det mer dokumentasjon på og brukes av mange leger og jordmødre for å bedømme kjønn tidlig. Så ville heller studert ultralydbildene for å se hvordan nub'en ligger ;)

Hva er nub’en?[emoji12]

Sniker fra februar. Denne teorien stemte på meg, morkake på delvis høyre side og fremre vegg og gutt i magen. Men husk at ul-bildene gjerne kan være speilvendt. Jeg har mange bilder fra ulike tidspunkt, og om jeg bare ser på dem, varierer det om morkaka ser ut til å være på høyre eller venstre side. Så spør hvor den ligger når dere er på ul :) :)

Back
Topp