Ramzi-teori

Snartmamma95

Blir kjent med forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Hei! Jeg ble kjent med ramzi-teorien og lurte på om noen av dere er kjent med den og om den har stemt på dere?

Handler om hvordan morkaka ligger på tidlige ultralyder.
 

Vedlegg

  • IMG_4216.jpeg
    IMG_4216.jpeg
    614,3 KB · Visninger: 59
Hei! Jeg ble kjent med ramzi-teorien og lurte på om noen av dere er kjent med den og om den har stemt på dere?

Handler om hvordan morkaka ligger på tidlige ultralyder.
Sniker!
Det stemte på meg både forrige svangerskap og dette :love017 pluss at det stemte for svigerinnen min!
 
Kopiert fra juli2023:

Ramzi-metoden:
Fester det befruktede egget seg på høyre side, skal det tyde på gutt, mens jenter fester seg på venstre side. Dette kan ses på tidlig innvendig ultralyd. På utvendig ultralyd (på magen) speiles bildet, så da blir det motsatt – morkaken til gutter på venstre side og på høyre side for jenter.

Metoden skal være «sikrest» rundt 6-8 uker.

IMG_7732.jpeg
Altså: vaginal og morkake på venstre side betyr jente, motsatt gutt. Ultralyd utenpå magen og morkake på venstre betyr gutt, motsatt jente.
 
Sist gang satt morkaka rett foran, altså rundt der navlen min er. Så ikke på noen sider. :laughing002
 
Det stemte på meg! Morkaken på høyre side utvendig UL, jeg skal ha ei jente :)
 
Tenkte hvis man kunne se på det ul bildet som ble tatt i uke 8+5
Sånn ja! Det vil jeg tro noen som har peiling kan se :happy: på mine biler er det også veldig tydelig hvor embryo er festet, altså at det ligger veldig mot den siden der morkaken var
 
Sånn ja! Det vil jeg tro noen som har peiling kan se :happy: på mine biler er det også veldig tydelig hvor embryo er festet, altså at det ligger veldig mot den siden der morkaken var
Prøver å se på bildet, men er heeelt umulig å se hvor morkaka blir :smiley-ashamed004 :laughing002 Prøver å lete etter hvordan man kan se hva som er morkake, men finner ingenting. Fosteret ligger liksom midt imellom haha. Får vente til ultralyd når jeg er 13 uker og håpe på svar da.
 
Man har jo the skull theory også da haha. Og japanske metoden haha. Blir sikkert å se opp mot alt :laughing002 når jeg fikk gutt sist så stemte nå ikke alt. Kanskje skull theory, Men ikke hjertelyd/-rytme.
 
Prøver å se på bildet, men er heeelt umulig å se hvor morkaka blir :smiley-ashamed004 :laughing002 Prøver å lete etter hvordan man kan se hva som er morkake, men finner ingenting. Fosteret ligger liksom midt imellom haha. Får vente til ultralyd når jeg er 13 uker og håpe på svar da.
:hilarious: Blir spennende med neste ultralyd!!
 
Det har stemt på begge mine og nå tilsier teorien jente. Mistanken ble sterkere etter ul i uke 10. Her er bilde abdominalt i uke 6, og vaginalt uke 10. Jeg har erfart at med jente ligger hodet til høyre abdominalt og gutter mot venstre. Siden det er speilvendt tror jeg dette fortsatt er jente. Er så spent på TUL den 5. juni!33956453-6C1D-4D47-826E-B61638CDC048.jpeg
 

Vedlegg

  • F6931D1D-BF5E-4D4E-8A36-24D972A3BCC8.jpeg
    F6931D1D-BF5E-4D4E-8A36-24D972A3BCC8.jpeg
    114,1 KB · Visninger: 14
Gøy at det har stemt på så mange! Jeg har ikke sett morkaka før UL i går 10+4 og da var den tydelig til høyre. Utvendig UL.
 

Vedlegg

  • IMG_4212.jpeg
    IMG_4212.jpeg
    509,6 KB · Visninger: 25
Og når jeg ser på bilder fra innvendig tidligere mener jeg å huske legen sa den var mer på venstre side ja!.. :D
Skal sier at i følge kinesisk kart er det jente.
 
Back
Topp