Ramzi-metoden

Stemte Ramzi-metoden for dere?

  • Ja

    Votes: 5 45,5%
  • Nei

    Votes: 6 54,5%

  • Antall som har svart
    11

Hjerteskatten

Elsker forumet
Julibarna 2019
20190214_221946.png Nå nærmer det seg ordinær ultralyd for oss. Vi gleder oss da til forhåpentligvis å få vite hvilket kjønn babyen vår er.

Siden jeg har vært så nysgjerrig på dette, kontaktet jeg "eksperter" som ved hjelp av Ramzi metoden skulle finne ut hva vi venter.

I følge denne teorien skal vi altså ha en jente.

Så er jeg nysgjerrig... Stemmer det for de fleste, eller er det som å kaste kron og mynt?
 
Den har jeg aldri hørt om, hva går den ut på?
 
Den har jeg aldri hørt om, hva går den ut på?

Det var en forsker som mente at XY og XX kromosomer fester seg på ulike steder i livmoren. Teorien går ut på at XY fester seg på høyre side av livmoren og at det er på den siden morkaken begynner å vokse. XX fester seg på venstre siden av livmoren.

I følge metoden skal det altså gå an å avgjøre kjønn ved å se hvor i livmoren barnet (og morkaken) ligger i magen. Dette bør helst gjøres før uke 8 for best pålitelighet.

Altså, ligger barnet på høyre side av livmoren på tidlig ultralyd, er det 97% sannsynlig at du venter en gutt. Motsatt er det 97% sannsynlig at du skal ha ei jente om barnet ligger på venstre side. Hvis du tar utvendig ultralyd skal du lese bildet som et speil, altså høyre for jente og venstre for gutt.
 
Jeg er litt usikker på hvordan bildet skal leses.
Dette er innvendig i uke 8+0. Jente.
Har ikke bilder så tidlig med guttene.
20171220_155011.jpg
 
Ramzi sier jente, kinesisk kart sier jente, japansk metode sier jente. TUL 12+3 (baby målt til 13+1) sa gutt. OUL om 12 dager, spent på hva den sier :D
 
Mine to første lå på venstre side, og det var enen jente og en gutt, så det stemte ihvertfall ikke :)
 
Mine to første lå på venstre side, og det var enen jente og en gutt, så det stemte ihvertfall ikke :)
Kjenner at jeg tar metoden med en stor klype salt. Det er liksom enten eller, så klart det stemmer for mange. Virker derimot ikke som om det gjelder over 90%.
 
Ramzi og kinesisk kart sier jente, her i magen er det helt uten tvil en gutt :D har ikke noe tro på sånt
 
Back
Topp