Ramzi metode / gjette kjønn tidlig UL

Julibaby2025

Flørter med forumet
Hei,

Har vært på noen tidlig ultralyder og er veldig spent på kjønn! Har termin 06.07.25.

Første bilde er fra innvendig UL 8+6.
Andre bilde er fra UL på magen 10+0.

Noen som tør å gjette noe mtp kjønn basert på fks. Ramzi metode eller andre kjerringråd? :)

Vedlegg

• IMG_2246.jpeg
    IMG_2246.jpeg
    913,2 KB · Visninger: 28
  • IMG_2391.jpeg
    IMG_2391.jpeg
    39,1 KB · Visninger: 28
Hei,

Har vært på noen tidlig ultralyder og er veldig spent på kjønn! Har termin 06.07.25.

Første bilde er fra innvendig UL 8+6.
Andre bilde er fra UL på magen 10+0.

Noen som tør å gjette noe mtp kjønn basert på fks. Ramzi metode eller andre kjerringråd? :)
Jeg kan ikke ramzi, men jeg kan NUB som de også bruker på sykehuset for å avgjøre kjønn. Dessverre er begge ultralydene for tidlig, da kjønnsorganet ikke er ferdig utviklet før i uke 12+3. Legg gjerne ved bilde om du tar ny ultralyd i det tidsrommet :Heartred

Så spennende! Hva er ramzi metode?
Det er en myte/et kjerringråd for å avgjøre kjønnet på babyen i magen.

Fester det befruktede egget seg på høyre side, skal det tyde på gutt, mens jenter fester seg på venstre side. Dette kan ses på tidlig innvendig ultralyd. På utvendig ultralyd (på magen) speiles bildet, så da blir det motsatt – morkaken til gutter på venstre side og på høyre side for jenter.

Fester det befruktede egget seg på høyre side, skal det tyde på gutt, mens jenter fester seg på venstre side. Dette kan ses på tidlig innvendig ultralyd. På utvendig ultralyd (på magen) speiles bildet, så da blir det motsatt – morkaken til gutter på venstre side og på høyre side for jenter.
Da jeg var på UL i uke 10 sa jordmor at det var for tidlig å se hvor morkaken var fordi det var morkakeceller på halve sekken.
Når man gjør IVF så plasseres jo egget et spesifikt sted så tror ikke den teorien funker da.. hehe

Selv om det er en myte og ikke fasit , så stemmer den ganske bra for mange . Venter nr 4 selv og alle kjerringrådene på de tre første har stemt :)

Prøv natrium testen . Ta to ts natrium i en kopp og hell tisset oppi . Bruser det masse , sies det gutt , er det dødt sies det jente .

Jeg har prøvd for første gang nå på nr 4 for vi vil ikke vite kjønn , men kjerringråd er gøy . Her brusa det ikke . Så spent .

Back
Topp