Rampenissen flytter inn

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Litt seint, men hadde egentlig tenkt til å vente et år med rampenissen siden datteren min har pakkekalender i år. Men så tenker jeg det kanskje kan være litt gøy for henne å skape litt spenning nå ett par uker før jul. Får heldigvis tak i døra og selve rampenissen i butikken så da går jeg å kjøper det etterpå og setter opp døra før hun kommer hjem fra bhg. ☺️

Noen andre som også har begynt med rampenissen så seint?

Vi begynte 1 desember, men vil bare si at det er så fantastisk gøy med denne alven! :D Koser meg hver kveld med rampestreker, og storebror på 4 år får nesten ikke sove fordi han gleder seg til å se hva han har funnet på. ♥️

Vi begynte 1 desember, men vil bare si at det er så fantastisk gøy med denne alven! :D Koser meg hver kveld med rampestreker, og storebror på 4 år får nesten ikke sove fordi han gleder seg til å se hva han har funnet på. ♥️
Håper snuppa på 3,5 år syns det er gøy. Hvis hun liker det i år så dropper jeg pakkekalender og heller har rampenissen fra 1 desember ☺️

Vi har hat det i mange år, dessverre er barna null interessert. Men de tror pakkene til pakkekalenderen kommer fra rampenissen da...

I fjor hadde vi bare døren og ikke fysisk alv. Viste seg at han hadde sneket seg med før han var ferdig på alveskolen. Så han var ikke så aktiv men gjorde litt. I år kom han på offisielt oppdrag fra julenissen og kan sees så nå finner han på tull hver dag. 8åringen syns det er gøy, men mener han er kjøpt på toysrus fordi det er lapp på buksen hans :P 2åringen får med seg endel og syns det bla var rart men morsomt når han bygget dorullsnømann i badekaret.

Små unger har jo ikke helt begrep om tid, så om den er der halve desember nå og hele adventstiden neste år så merkes det nok ikke.

Siden eldste er vant med vanlig kalender så fortsetter vi med det i tillegg, men hadde jeg bare hatt minsten så hadde muligens alven kommet med kalendergaver (da kan man også slippe unna med færre gaver for trenger jo ikke gi hver dag)

Så lenge ungene syns det er gøy så fortsetter jeg, så får vi heller få en mer og mer rampete alv når de blir eldre

Begynte noen dager inn i desember.... hvert veldig gøy... hvert litt tull med sko i gangen ,mjøl på borde, han bandt sammen de andre pynte nissene. Så blir det nonstop søl på kjøkkenbordet i morgen tidlig . Han gjemte pakker fra pakkekalenderene også .

Første dagen med rampenissen og datteren min ble overrasket på morgenen i dag når hun så at rampenissen hadde laget skotog med skoene hennes og den satt oppi skoene hennes. Også roper hun på pappaen og sier "Se pappa! Mamma har tulla med meg!" Fortalte henne med en gang at det var rampenissen som hadde gjort dette for han er våken om natten å sover på dagen. Hun visste ikke en gang at jeg hadde kjøpt selve rampenissen for hun hadde kun sett døra hans. Men nå tror jeg at hun tror det er rampenissen som gjør rampestrekene.

Back
Topp