Rammet av streiken? Hvem passer barnet/barna?

Jeg er hjemme i permisjon, så det er ikke noe problem her. Hun er i barnehagen i dag, de har turnusordning på hvilke avdelinger som er åpne.

jeg går hjemme så får ikke noe problem der
Hadde jeg jobbet så hadde svigerfar tatt ungene hvis vi hadde blitt rammet

Faktisk er jeg litt glad for at jenta nå går i privat barnehage for de er ikke rammet

Jeg er hjemme, og barnehagen er ikke stengt, den har bare redusert åpningstid. (Tilsynsordning ute.), så for oss er det ikke noe problem! Men vi har hatt nabojenten på besøk på morgenen i dag, før barnehagen åpnet. :)

Har ikke peiling.. vi har en familie som ikke stiller særlig opp - så vi må nesten bare ta oss fri fra jobb.

Jeg er såpass ny i jobben at jeg ikke har opparbeidet meg feriedager ennå - og mannen tjener ganske mye mer enn meg (ikke barnefar) så vi taper mer på at han går hjemme.
Men samtidig så er jobben sur for at jeg skal være borte.. 

Det er en kjip sitasjon rett og slett!

Her er vi ikkeberørt enda,men viss det skjer så er heldigvis mannen i pappaperm:-) Ellers har jeg heldigvis både en mamma og en pappa som kan trå til når det trengs:-)

Arg, Arg, Arg, ja, dumme streik! (Neida, jeg støtter streiken jeg altså, men irriterende likevel).

Her er guttungen hos sin farmor idag, får lov til å være redusert tid i barnehagen i morgen, også må jeg og sambo ta fri en dag hver torsdag og fredag... sukk.

Likevel, jeg jobber i kommunen selv, så jeg får jo høyere lønn om kravene blir innfridd, så jeg skal ikke klage! 

Kamerater, foren eder! (hihihi)

jeg streiker selv, så skal ikke stå vakt før på fredag 8og da bare to timer)  så da er jeg hjemme med guttene. 
må registrere meg hver dag, så vi får en dagstur hver dag

idag har foreldrene mine passet de, i morra har jeg fri så da går d greit. torsdag passer mine foreldre de og fredag passer svigermor de. fra mandag har mannen min perm i 4 uker så da er han hjemme med de.

Jr. går i studentbarnehage i Oslo, der er det ikke streik.
Derimot er JEG i streik, litt logistikktull når vi har ganske lang reisevei fra sentrum og jeg skal gå streikevakt midt på dagen, liksom. :p
Heldigvis er han noen dager hos pappan nå, så slipper jeg å tenke på det. :)

Jeg er hjemme i permisjon, så sånn sett er det ikke noe problem.
Men det er litt slitsomt, har ei på 6 uker som jeg ammer - og storebror er vant med et helt annet tempo enn det er hjemme om dagen.
Men det går jo bra, nå er det jo mulig å ta seg en tur ut også - og de har tilbud hver 3. dag fra 9-15.

Ikke flust av besteforeldre i kø her og ingen andre venner eller familie som kan stille opp. Så må fint ta fri selv. Feriedager som skulle brukes på noe helt annet. Jeg har selv ingen mulighet til fri, siden jeg har helt ny jobb.

Ønsker streiken en viss plass!!!

Hvis bhg her rammes, er jeg sykemeldt akkurat nå så det rammer oss ikke i nevneverdig grad.
Om jeg hadde vært i jobb, hadde jeg nok blitt tatt ut i streik også - så da fikk han være med å stå streikevakt, og evt måttet mannen hatt hjemmekontor..
Vi har også mormor som kunne stilt opp :)

Så her hadde det ikke vært veldig krise..

Guttene går på hver sin base, og selvfølgelig har de fått tilbud motsatte dager, og i tillegg redusert åpningstid... Litt av en kabal å legge opp, for vi bor langt unna nærmeste familie.
Så vi blir litt hjemme uten lønn- bytter på, og de er med meg på jobb noen dager.

jeg er i permisjon så ikke noe problem her, men hadde jeg ikke vært i permisjon så hadde nok svigerfar hatt han :) 

Har heldigvis minstemann i privat bhg. Men det er siste dag på skolen og sfo i morgen pga renhold. Jeg blir da nødt for å ta med meg eldstejenta på jobb. Mannen har ikke mulighet til å ha henne med seg. Men så lenge hun er skolejente så er det jo litt enklere å ta henne med :) Har ei svigermor som bare går hjemme, men gidder ikke en gang å spørre, da hun alltid klager over at hun blir så "sliten". Da klarer jeg meg heller selv...

Småen går i privat barnehage så ikke noe problem for meg.
På jobb hos oss er det flere som har hatt med unger i dag og sånn blir det nok til streiken er over, vi har nemlig en grei sjef som sier at de kan ta med ungene på jobb.

her er både vi og svigerinna mi berørte ettersom vi har unger på den største avdelingen i barnehagen. De holder stengt helt til streiken er avblåst.
I dag hadde svigermor alle 4 barna på besøk, og i morgen + torsdag jobber jeg sent så jeg har ungene hjemme her, før svogeren min tar over alle 4 når han er ferdig på jobb og jeg skal begynne... fredag regner jeg med at de skal opp til svigers igjen ettersom jeg skal jobbe tidligvakt.... Har heldigvis familie som stiller opp og vi hjelper hverandre :)

Her måtte jeg ta henne med meg på jobb, noe som ikke var noe problem siden jeg jobber som bua i skolen, og nå er jeg i streik selv, så da er hun med meg dom streike vakt.
Har ingen annet alternativ hvis ikke svigemor kommer nedover.
Men har heldigvis en jobb som er mulgheter for å ta henne med meg.

Back
Topp