Rammer 13 x 13/ 15 x 15?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Finner ikke de størrelsene noen steder! Var hos fotograf med gutten vår i november, og fikk 15 13 x 13 bilder med i prisen. Tenkte det var fint å ramme inn en del av dem, og ha de andre i album. Men jeg finner jo ikke rammer i de målene jo! Teit størrelse

Noen som har rammer i de målene og vil fortelle hvor de har kjøpt dem? Jeg har vært på alle steder jeg kan komme på som kan selge, fant 1 type et sted, men det var en trehvit helt enkel ramme:(

Kunne aller helst tenkt meg hvite eller sølvfargede:-)

Jeg kjøpte en slik ramme på Åhlens for ikke altfor lenge siden, men mulig den var 16 x 16?

Hva med en rammemaker? Har du prøvd fotobutikker? Møbelbutikker (Skeidar/Bohus o.l)? Clas Ohlson (o.l butikker)? Alternativt får du male den trehvite du har kommet over.

Fotografen har sikkert rammer til de størrelsene, men koster vel deretter :)

Tusen takk for svar!:))
Ja, fotografen har nok, men de vet å ta seg betalt også;)) Er vel derfor det er 13 x 13 bilder som følger med sikkert - for da må jeg kjøpe rammer også hos dem;)

Har sjekket det aller meste av møbelbutikker, ja. Det var på EliteFoto jeg fant den trehvite:-)

Åhlens har jeg ikke sjekket, så der skal jeg ta turen:-)

Er ikke noe problem med littegrann større rammer heller da, men da må jeg bare spore opp sånn paspatur (heter det det?) til å ha inni:)

Sjekk ut Ikea, syns å huske at de har små firkantede rammer =)

Gregersen skrev:
Sjekk ut Ikea, syns å huske at de har små firkantede rammer =)

Takk, skal sjekke på nettsida deres:) Ikea er ganske langt unna oss, men er som regel noen vi kjenner som skal en tur snart:)

LillianneLie skrev:

Pearl skrev:
Her har du iallefall en ramme fra ikea med innermål 12x12 i passe partout'en.. Har du en fin kniv kan du nok klare å skjære den litt større om du vil..

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00078032/

Hehe, satt akkurat å så på den;) Takk takk!

Et annet tips er å sjekke innrammingsverksted.. De kan skjære til passe partouen til dine mål - det koster litt men da kan du kjøpe billige rammer et annet sted....

Pearl skrev:

LillianneLie skrev:

Pearl skrev:
Her har du iallefall en ramme fra ikea med innermål 12x12 i passe partout'en.. Har du en fin kniv kan du nok klare å skjære den litt større om du vil..

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00078032/

Hehe, satt akkurat å så på den;) Takk takk!

Et annet tips er å sjekke innrammingsverksted.. De kan skjære til passe partouen til dine mål - det koster litt men da kan du kjøpe billige rammer et annet sted....

Det er sånn det skrives, ja;)
Ja, tror kanskje det er enklere det altså. Vil jo like rammene, og at de skal passe inn også, ikke bare ta den ene som har rett str:)Takk!

Back
Topp