Rammehjelp??

Kattepus

Glad i forumet
Har akuratt fått barnehagebildene av gutta.. Skal ha søskenbilde av dem i svarthvitt i stua. Noen som har tips om fine rammer?? Møblene går i mørk brun. Bør vel ha svart paspatour (?!). Hva slags farge er finest syns dere??

Ville sett på Nille eller Clas Olson, de har mange fine rammer, Sorte rammer er jo fint, men fins i brunt også[:)]

Jeg har bilder av junior i svart-hvitt.
Har hvitt paspartou, og sølvfarget ramme, ble veldig lyst og fint syns jeg[:)]

Det kommer jo an på om du vil ha det enkelt eller "go-all-the-way".

Jeg liker best mørke rammer på sånne bilder (enkle matte ,ikke altfor brede sorte lister). Hvis du vil gjøre mer ut av det, kan du jo ha en sølvkant innerst, evt. gull (hvis gullfargen ikke stjeler for mye oppmerksomhet fra motivene).

Sort passep. kan komme i fare for å "kvele" motivene synes jeg. Jeg har begge deler, men er absolutt mest fornøyd med dem med lys passepartout....Dessuten synes jeg det er viktig å velge riktig farge; hvit eller offwhite alt etter grunntonen i bildene [:)] Du kan jo ha dobbel passep. i samme farge for å skape mer dybde (pleier å bruke ca. 4 mm bredde) eller evt. en innerlist som matcher rammen, f.eks i sølv. Legger med noen eksempler [:)] Dette må du nok bestille hos en rammemaker, (det koster) men det er virkelig verdt det for å få et resultat du kan glede deg over i maange år fremover! [;)] 

Pasp.list innerst som matcher sølvet i rammen.

Sort pasp....
 Sort kjerne i pasp. slik at du kun får en helt tynn kant innerst.

ORIGINAL: lykkelitn84

De gamle barnebildene av sambo ble som ny med ei enkel sort ramme rundt!

Enkel sølvramme og hvit passpartout. Det midterste bildet skal byttes ut med et i sort-hvitt...

Enkel sort ramme uten passpartout...

Kjempefine! Selvsagt må man ikke ha pasp.

Har lyst til å ha paspatour, og syns dety faktisk var finest med hvitt. Selv om det ikke var det jeg hadde sett for meg inni hodet mitt...
Men kan man ha brun ramme da?

ORIGINAL: Kattepus

Har lyst til å ha paspatour, og syns dety faktisk var finest med hvitt. Selv om det ikke var det jeg hadde sett for meg inni hodet mitt...
Men kan man ha brun ramme da?

Absolutt! Men tror jeg ville valgt mørk brun i såfall [;)] Der jeg jobbet før hadde vi en mørk brun list som vi nesten alltid brukte til eldre sort/hvitt-foto. Kjempelekkert!

Back
Topp