Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Gollemor
ORIGINAL: StinkiStini
Feil..?
De må jo spise noen gang i løpet av døgnet[:D]
Spiser vel ikke mens solen er oppe?
Jajaja, jeg skjønner jo det. Men hun fortalte om veldige fester med masse herlig mat.. Det høres feil ut, synes jeg!
ORIGINAL: Bounty
Da kan jeg berolige deg med at det en' person sier eller gjør ikke gjelder en hel verdens muslimer da...
De fleste spiser helt vanlig, så klart man koser seg litt ekstra når man faster hele dagen, men nei, vi fester ikke på natta....
ORIGINAL: Gollemor
Det var ikke meningen å trampe på tær, og skjære alle over en kam!
Jeg fikk bare inntrykk av, gjennom intervjuet med denne damen fra Tromsø (tror jeg det var), at den natten kom det til å være mange mennesker samlet for et skikkelig festmåltid.
Det var lite som vitnet om avholdenhet av det hun sa.. Og måten hun sa det på, var som at det var veldig vanlig. Derfor jeg stusset. Har tenkt på det siden jeg hørte intervjuet.
ORIGINAL: Kizzapus
Kan jeg bare spørre hvorfor dere kaller det faste, når dere egentlig ikke faster??
Jeg har også hørt mangen har sagt at det er matfest på natta.
Men man skal vel kanskje ikke tro alt man hører[:D][:D]
Ja ok, er bare nyskjerrig jeg[:D]
Jeg skjønner liksom ikke begrepet faste oppi det, når man kan spise når solen har gått ned liksom.
Men sikkert bare jeg som har en annen definisjon på ordet[:D]
ORIGINAL: *Meya*
Kan jeg bare spørre hvorfor dere kaller det faste, når dere egentlig ikke faster??
Vi avholder oss jo fra mat, over en viss tid... At mange nå spiser seg feite på natta, ødelegger jo ikke betydningen av ordet. Vi drikker ikke heller, eller har sex, eller røyker for de som gjør det. Det handler ikke bare om faste, men også tilbedelse, og det å egne dagen sin til å ihukomme Gud.
Jeg skjønner liksom ikke begrepet faste oppi det, når man kan spise når solen har gått ned liksom.
Det arabiske ordet for "faste", har samme rot som ordet for "å forsake". Fordi fasten handler om å avstå fra ting som vi tar for gitt.
ORIGINAL: AngelBaby
Vi avholder oss jo fra mat, over en viss tid... At mange nå spiser seg feite på natta, ødelegger jo ikke betydningen av ordet. Vi drikker ikke heller, eller har sex, eller røyker for de som gjør det. Det handler ikke bare om faste, men også tilbedelse, og det å egne dagen sin til å ihukomme Gud.
Og sånn bare for å blande meg inn her litt,mens diskusjonen likevel var oppe...[8D] HVORFOR er det lov å spise om natten? Altså, hva er forskjellen på dag og natt når det er snakk om å "ofre" seg eller hva jeg skal si... (dere skjønner[8D]) ??
ORIGINAL: AngelBaby
Og sånn bare for å blande meg inn her litt,mens diskusjonen likevel var oppe...[8D] HVORFOR er det lov å spise om natten? Altså, hva er forskjellen på dag og natt når det er snakk om å "ofre" seg eller hva jeg skal si... (dere skjønner[8D]) ??
Fordi Gud har sagt det. En mann ville faste døgnet rundt, men da sa Profeten at det skulle han ikke, fordi islam var middelveien. Ikke sånn som de som totalt avsto fra mat og drikke, og ikke slik som de som overspiste...
Om jeg sover i 18timer?. Nei her blir det litt midre søvn enn det om dagen desverre[:D][:D] Men jeg kunne øsket det avogtil[:D]
Men sola er jo ikke oppe i 18t heller da, hvis det var det du mente.
Eller er det 18t dere må avstå for mat?
Nei det er vel bedre å bare si at sånn er det bare i grunn, for jeg skjønner det i grunnen ikke. selv om jeg prøver så godt jeg kan[;)][8D]
Sover du 18 timer?
ORIGINAL: Enaj
Jeg tror mine pakistanske naboer skal virkerlig kose seg i natt, for i hele kveld har det kommet folk med det jeg går utifra er mat siden det er pakket i alu folie og er i fat/boller. Gjestene har pyntet seg opp så jeg trodde nesten det var siste natt med faste og at de skulle feire jeg nå, men de skal vel kose seg litt ekstra de også da vel. Er jo tross alt lørdag!! [:D]