Rakk du ikke fram til føden i tide?

Maren

Flørter med forumet
Moderator
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Hei

Fødte du utenfor sykehus fordi du ikke rakk fram? Eller fordi du ble sendt hjem igjen for seint i fødselsforløpet? Og da mener vi ikke i de tilfellene hvor det er snakk om styrtfødsel, hvor man aldri ville rukket det uansett. Da vil vi komme i kontakt med deg i forbindelse med en artikkel vi skriver. Send en epost eller pm til meg (maren@babyverden.no).

Vennlig hilsen Maren Eriksen, Babyverden

*dytt*

Ingen som fødte hjemme eller på vei til sykehuset her? Eller som kom inn på sykehuset veldig seint i forløpet?

Jeg kom inn på føden med 3 cm åpning, og de ville sende oss hjem. Heldigvis kastet jeg opp så jeg fikk bli, 2 timer senere var mini født. Det hadde blitt hjemmefødsel hvis vi hadde dratt hjem. :o

Jeg fødte på lokalt sykehjem hvor ingen ville ta ansvaret for oss , sykehuset lå 1,5 t kjøring unna ,

Ikke helt. Jeg hadde treg vannavgang og følte at jeg ikke ble trodd. Måtte bli litt bestemt med jordmor på telefon og sa at jeg kom, de fikk hvertfall sjekke meg.
Hun mente det ikke var noen fare, men jeg fikk bare komme og belage meg på å reise hjem.

Hadde ca 40 minutter reisevei og når kom fram var det fostervannet og det var misfarget og jeg måtte bli. Noen få timer senere var hun født.

Svigerinna mi kom ikke lengre enn til legesenteret ei mil fra her da. Da måtte JM og mannen hennes ta imot barnet der. Så kom ambulansen og henta de etter fødselen til sykehuset. De ha ei ferje på 45 min også. Så langt kom de ikke. Så gikk raskt.
Men hu er ikke medlem her ;)

Håper mannen min kjører meg til sykehusetet i tide. Han ønsker nemnelig å ta imot LOL hahahaha

Back
Topp