Rainbowdash har fått premien vår❤️

Du setter så fint ord på dette. Både det å oppleve flere aborter og prøving over lang tid, men aller mest kanskje den balansen mellom å orke å stå I det og håpet om den siste puslespillbrikken som gjør oss, som par, komplett.

Det er nok for min del livets største utfordring, fordi det krever så mye over så lang tid. Og så vet vi ikke hvor lenge det må være slik, heller.

Håper høsten flyr unna :gen014
 
Du setter så fint ord på dette. Både det å oppleve flere aborter og prøving over lang tid, men aller mest kanskje den balansen mellom å orke å stå I det og håpet om den siste puslespillbrikken som gjør oss, som par, komplett.

Det er nok for min del livets største utfordring, fordi det krever så mye over så lang tid. Og så vet vi ikke hvor lenge det må være slik, heller.

Håper høsten flyr unna :gen014
:Heartbigred
Tusen takk:love7
Helt enig med deg om at dette livets hardeste og tøffeste utfordring!
Alt er så usikkert, kommer man i mål er spørsmålet man kanskje ikke ønsker svaret på. Og nå som jeg er "gammel", så føler en tiden ikke akkurat spiller på lag.

Høsten og halve vinteren vil nok rase avgårde, travelt på jobb. Så plutselig er jeg og min kjære på tur, og kanskje kommer hjem med verdens mest dyrebare gave.
 
PP 68~ CD 13

Eldagen i morgen. Strimmeltesten var positiv i dag tidlig og i ettermiddag, men monitoren sier bare høy. Stoler mere på strimmeltesten.



Nydelig høstdag, som jeg har brukt til ingenting:smiley-ashamed008
 
Last edited:
Hurraaa! Så gøy :love7 Hvilken klinikk skal dere til? Vi har en datter laget på Reprofit i Brno :love2
Vi bruker de som hadde fått gode tilbakemeldinger. De har vært veldig profesjonelle og hjelpsomme så langt. Vi brukte lang tid på å lande, måtte lese opp på erfaringer andre hadde og søkt opp alle deres sosiale medier :wacky: man kan jo aldri være sikker, men må prøve.
Chipotle nå har jeg lest dagboken din tidligere, hatt en lang vei dere også:Heartbigred helt fantastisk å kunne få premien tilslutt :love7
 
Last edited:
Vi bruker Gynem, leste de hadde fått gode tilbakemeldinger. De har vært veldig profesjonelle og hjelpsomme så langt. Vi brukte lang tid på å lande, måtte lese opp på erfaringer andre hadde og søkt opp alle deres sosiale medier :wacky: man kan jo aldri være sikker, men må prøve.
Chipotle nå har jeg lest dagboken din tidligere, hatt en lang vei dere også:Heartbigred helt fantastisk å kunne få premien tilslutt :love7

Ja, det betyr mye :Heartred Håper inderlig for dere også nå :happy:
 
Skal bli godt å bli vaksinert. Selv om man fortsatt kan bli smittet og smitte andre og må forebygge dette, gleder jeg meg hvert skritt nærmere en vanlig hverdag.
Så det samme som deg, så her ble dose to bestilt til oss begge:D
Jeg starter i ny jobb i høst, så det flytter Tsjekkia bakover:bag: føler litt på at Tsjekkia turen må flyttes rundt alt annet.
Gratulerer med ny jobb!!
PP 68~ CD 21~ DPO 7

Da venter vårt embryo på oss i Tsjekkia :wav
Vårt!!!:happy093.:excited001:D
Dette er jo nesten for spennende :nailbiting:
Vis vedlegget 366218
Så spennende!!!! :Heartbigred
 
PP 68~ CD 27~ DPO 13
Menshodepinen er på plass, sammen med sår hals og feber.
Synes det er vanskelig å vente på å hente "hjem" embryoet vårt:wacky:
Værste er å vite at det nok går 5mnd til, 5mnd med pineløs venting:bag: men psykisk er jeg nå på en kjempe bra plass. Å ha landet på at selvprøving ikke kommer til å gi oss ønsket vårt er himmelsk, tar vekk så mye stress og press. Men håper jo alltids på et mirakel, men det er ikke så altoppslukende lenger.
Vet jo at det langt fra sikkert å lykkes med embryodonationen, men allikevel tar det bort litt av tanken på å måtte lykkes.
Livet går videre:Heartred
Tenker jo at dette vil endre seg når avreisetiden nærmer seg ;) og da kommer nok følelsen av press, stress og håp frem igjen:hilarious:
 
PP 68~ CD 27~ DPO 13
Menshodepinen er på plass, sammen med sår hals og feber.
Synes det er vanskelig å vente på å hente "hjem" embryoet vårt:wacky:
Værste er å vite at det nok går 5mnd til, 5mnd med pineløs venting:bag: men psykisk er jeg nå på en kjempe bra plass. Å ha landet på at selvprøving ikke kommer til å gi oss ønsket vårt er himmelsk, tar vekk så mye stress og press. Men håper jo alltids på et mirakel, men det er ikke så altoppslukende lenger.
Vet jo at det langt fra sikkert å lykkes med embryodonationen, men allikevel tar det bort litt av tanken på å måtte lykkes.
Livet går videre:Heartred
Tenker jo at dette vil endre seg når avreisetiden nærmer seg ;) og da kommer nok følelsen av press, stress og håp frem igjen:hilarious:

Jeg har litt samme tankegang nå i overgangen mellom hjemmeprøving og IVF. Eggløsning trolig idag og det å få lagt inn noen svømmere har vært alt annet enn smertefritt. Så IVF hvor jobben gjøres "for oss" er himmelsk, hvor merkelig det høres ut.

Håper du lykkes med egget ❤️
 
Last edited:
Jeg har litt samme tankegang nå i overgangen mellom hjemmeprøving og IVF. Eggløsning trolig idag og det å få lagt inn noen svømmere har vært alt annet enn smertefritt. Så IVF hvor jobben gjøres "for oss" er himmelsk, hvor merkelig det høres ut.

Håper du lykkes med egget ❤️
Tusen takk, tenk om det bare skal ett egg til:biggrin
Sant, jeg har hat ekstremt lav sexlyst i det siste, drit lei av å måtte gjøre det på rette dagene. Nå gir vi blaffen, så får en se om en treffes rett dag:knegg:
 
PP 69~ CD 2
Mensen kom som varslet:thefinger:knegg:
Vi reiser nok i februar, har bedt de sende reseptene i posten. Da Norge har veldig strenge regler på resepter, noe vi fant ut etter å fått antibiotikakur etter mensprøven til ivfserum(Hellas). Så nå skal jeg ha alt rett:smiley-ashamed004
Vil ha null stress rundt reseptene, så de skal jeg ta ut en god mnd før oppstart. Dette vil gi meg tid om det er noe krøll.

God plan, så får jeg se om jeg klarer å følge den:smiley-ashamed008
Norge er åpent igjen, men det påvirker oss nesten ikke i det heletatt. Likte avstand til folk jeg, lite fest mas, lite bursdager og mye tid hjemme:bag:
Det fine med oppstart etter nyttår er at jeg slipper å forklare null alkohol på jobbfestene før jula. Etter jul er det lite sånt, så fra februar til april blir det vanligvis rolig på den fronten.
Går ikke forsøket i februar, rekker vi ett i mars/april og kanskje ett i juni.
Vi får se, vet ikke om vi ønsker 3 forsøk. Men vi får kjenne på magefølelsen og psyken.
 
PP 69~ CD 2
Mensen kom som varslet:thefinger:knegg:
Vi reiser nok i februar, har bedt de sende reseptene i posten. Da Norge har veldig strenge regler på resepter, noe vi fant ut etter å fått antibiotikakur etter mensprøven til ivfserum(Hellas). Så nå skal jeg ha alt rett:smiley-ashamed004
Vil ha null stress rundt reseptene, så de skal jeg ta ut en god mnd før oppstart. Dette vil gi meg tid om det er noe krøll.

God plan, så får jeg se om jeg klarer å følge den:smiley-ashamed008
Norge er åpent igjen, men det påvirker oss nesten ikke i det heletatt. Likte avstand til folk jeg, lite fest mas, lite bursdager og mye tid hjemme:bag:
Det fine med oppstart etter nyttår er at jeg slipper å forklare null alkohol på jobbfestene før jula. Etter jul er det lite sånt, så fra februar til april blir det vanligvis rolig på den fronten.
Går ikke forsøket i februar, rekker vi ett i mars/april og kanskje ett i juni.
Vi får se, vet ikke om vi ønsker 3 forsøk. Men vi får kjenne på magefølelsen og psyken.

Har fulgt med på deg en stund, mulig jeg kommentere i den andre dagboka:) Blir spennende med forsøk! Sikkert lurt å ta et forsøk om gangen og kjenne litt på det, men det kan jo hende dere trenger bare det ene også :D
Og er helt enig med deg med at det er åpnet igjen, jeg har elsket å ikke være sosial og bare være hjemme :p
 
Har fulgt med på deg en stund, mulig jeg kommentere i den andre dagboka:) Blir spennende med forsøk! Sikkert lurt å ta et forsøk om gangen og kjenne litt på det, men det kan jo hende dere trenger bare det ene også :D
Og er helt enig med deg med at det er åpnet igjen, jeg har elsket å ikke være sosial og bare være hjemme :p
Kjekt at du legger igjen spor i dagboken:D:Heartred
Noen ganger føler jeg på å bare skrive til meg selv:knegg:
Jeg har fått brukt disse 5 årene som prøver til å bli flinkere å lytte til kroppen. Så den bestemmer, ofrer ikke lengre alt for babydrømmen.

Og godt å høre flere er fornøyd med et litt usosialt liv:rolleyes:
 
PP 69~ CD 13
Ikke at jeg tror dette har nytte for seg, men positiv el test i dag tidlig( negativ i ettermiddag). Tipper el er i natt, og aksjer er lagt inn;)
20211007_194216.jpg
 
PP 69~ CD 15~ DPO 1

Vil bare spole tiden frem til neste år, da dette året har ikke vært mye oppløftende. Lei av å vente på å reise, vente på ny PP, vente på tid for å teste etter el, teste etter hcg, vente på livet som skal gi oss det vi ønsker oss mest.
5år med venting....

Flere som er drit lei ventetid?
 
God klem ❤️
 
Back
Topp