Rainbowdash har fått premien vår❤️

Hvilket land var det? Var det Polen? Polen blir sannsynligvis gult (dvs ingen karantene) på mandag! Bare pass på mellomlandinger på veien

Vi tar det etter sommerferien, vil slappe av. Å eventuelt bli gravid gir meg angst, og jeg vil ha en angstfri sommer:bag:
 
Last edited:
Tsjekkia vi skal til, og vi tar kun direkte fly. Det gjør jeg alltid når vi reiser, så fremt det er mulig.
Vi tar det etter sommerferien, vil slappe av. Å eventuelt bli gravid gir meg angst, og jeg vil ha en angstfri sommer:bag:
Spennende! Jeg håper det lykkes for deg!
 
PP 65~ CD 1

Virker som om luteralfasen min har gått fra 14 dager til 16 dager. Ting endrer seg når man har blitt 40år:bag:
Ellers ringt og ordnet med gynekolog time, må ha ul av eggstokker og livmor før vi kommer oss til embryo innsett.
Fikk snakket med en veldig hyggelig gynekolog i dag, dama her i byen hadde ikke ledig time før i oktobero_O så jeg måtte finne en annen.
Men oktober da, eneste (brukende)gynekologen som finnes i flere timers omkrets. Hadde menn trengt noe sånt/lignende tilbud ofte, hadde det vært en på hvert legekontor UTEN ventetid til oktober:bored:
Uansett nå er nesten alt klart til å reise, mangler bare vaksine eller karantene slutt nå.
Mere gode nyheter, etter årevis med celleforandringer er det nå blitt helt borte:smiley-bounce015
Nå vil jeg få reise snart, legger inn depositumet på embryoet neste mnd:gen014 resten av pengene står å renter seg.
 
PP 65~ CD 16

Har vært på ul av livmor og eggstokker som klinikken ønsket:happy:
Alt tipp topp, 4 egg på venstre og 5 på høyre.
20210707_093134.jpg

Vet ikke helt hva alt her betyr, men gynekologen sa alt var bra:knegg:
Men men ingen positiv el test enda, det skulle jeg ha hatt. Har jo stort sett positiv el test på cd9 til cd12. Aldri hatt så sen el, lurer på om jeg har gått glipp av lh toppen:shifty:
Det er så irriterende å ikke ha kontroll :banghead:
 
PP 65~ CD 16

Har vært på ul av livmor og eggstokker som klinikken ønsket:happy:
Alt tipp topp, 4 egg på venstre og 5 på høyre.
Vis vedlegget 360747
Vet ikke helt hva alt her betyr, men gynekologen sa alt var bra:knegg:
Men men ingen positiv el test enda, det skulle jeg ha hatt. Har jo stort sett positiv el test på cd9 til cd12. Aldri hatt så sen el, lurer på om jeg har gått glipp av lh toppen:shifty:
Det er så irriterende å ikke ha kontroll :banghead:

Med follikel på 15 mm virker det jo ut som at du har eggløsning om noen dager :)
 
Håper for deg! Og nå er det vel grønt? Så ingen karantene?
 
PP 65~ CD 16

Har vært på ul av livmor og eggstokker som klinikken ønsket:happy:
Alt tipp topp, 4 egg på venstre og 5 på høyre.
Vis vedlegget 360747
Vet ikke helt hva alt her betyr, men gynekologen sa alt var bra:knegg:
Men men ingen positiv el test enda, det skulle jeg ha hatt. Har jo stort sett positiv el test på cd9 til cd12. Aldri hatt så sen el, lurer på om jeg har gått glipp av lh toppen:shifty:
Det er så irriterende å ikke ha kontroll :banghead:
Proliferativ fase betyr follikkelfasen, altså før eggløsning, så det kan virke som EL bare er litt sen denne gangen :happy:
 
PP 66~ CD 4:banghead:

Skjønner fint lite av forrige syklus, senere på dagen etter forrige innlegg på CD 16 fikk jeg tro_O
Siden var det to dager med blødning og nå spottes det:wtf:
Skjønner det ikke når alt så bra ut på ul :shifty:
Jaja ny PP og nye muligheter :Heartred
 
PP 66~ CD 4:banghead:

Skjønner fint lite av forrige syklus, senere på dagen etter forrige innlegg på CD 16 fikk jeg tro_O
Siden var det to dager med blødning og nå spottes det:wtf:
Skjønner det ikke når alt så bra ut på ul :shifty:
Jaja ny PP og nye muligheter :Heartred
Det var jo vel kort syklus da! Skjønner at du stusser litt. Håper på en mer normal syklus denne gangen :)
Lykke til og håper dere snart får innsett av et lite frø :Heartred
 
Det var jo vel kort syklus da! Skjønner at du stusser litt. Håper på en mer normal syklus denne gangen :)
Lykke til og håper dere snart får innsett av et lite frø :Heartred
Snart første vaksine på oss begge her, da blir det reise i høst. Mye som må på plass før avreise og innsett;)
Forferdelig merkelig syklus, men som du skriver håper jeg det blir stabilt fremover. Vanskelig å planlegge når syklusene tuller sånno_O
 
Snart første vaksine på oss begge her, da blir det reise i høst. Mye som må på plass før avreise og innsett;)
Forferdelig merkelig syklus, men som du skriver håper jeg det blir stabilt fremover. Vanskelig å planlegge når syklusene tuller sånno_O
Så bra at det ikke er lenge til dere blir vaksinert. Her har vi fått første dose og jeg får andre dose i uke 29. Blir godt når vi blir ferdig :)
Mye logistikk i disse tider med alt som må være i orden før man kan reise ut av landet og generelt.
 
Så bra at det ikke er lenge til dere blir vaksinert. Her har vi fått første dose og jeg får andre dose i uke 29. Blir godt når vi blir ferdig :)
Mye logistikk i disse tider med alt som må være i orden før man kan reise ut av landet og generelt.
Fytti katta ja, gleder meg til å bli fullvaksinert :happy119
Alt blir lettere da, og planleggingen av reise kan begynne:biggrin
 
PP 66~ CD 22~ DPO 9-12?

Gikk tom for eltester, jeg hadde ikke orket å bestille. Hadde eltestene på monitoren, men da kan man bare teste en gang om dagen. Så den missa eggløsningen :wtf:
Men her sitter jeg som vanlig med en negativ graviditetstest.
Uansett, nydelig sommer. Har koset meg masse med sommer, sol og varme:D reist litt, fått kommet oss litt ut av huset.
:love7Kjærligheten vår er sterk, den har tålt så ulidelig mye disse 5 årene med prøving.
Fått vaksine dose 1, håper på dose 2 snart.
:Heartred

I mellomtiden skal vi fortsette prøvingen som før, som om det er håp:knegg:
 
Last edited:
Hurra for planen klar! Og første dose med vaksine!
 
Fytti katta ja, gleder meg til å bli fullvaksinert :happy119
Alt blir lettere da, og planleggingen av reise kan begynne:biggrin
Helt enig. Fikk min siste forrige uke og er så godt å være ferdig med den. Blir det mange ukene mellom dose 1 og 2 til deg? Det varierer jo litt. Ser at akkurat nå så kan man her melde seg på for å få mulighet for å få andre dose bare 3 uker etter førstedose.

Kjedelig med negativ test da men så godt at dere har en fin plan fremover :Heartbigred
 
Helt enig. Fikk min siste forrige uke og er så godt å være ferdig med den. Blir det mange ukene mellom dose 1 og 2 til deg? Det varierer jo litt. Ser at akkurat nå så kan man her melde seg på for å få mulighet for å få andre dose bare 3 uker etter førstedose.

Kjedelig med negativ test da men så godt at dere har en fin plan fremover :Heartbigred
Skal bli godt å bli vaksinert. Selv om man fortsatt kan bli smittet og smitte andre og må forebygge dette, gleder jeg meg hvert skritt nærmere en vanlig hverdag.
Så det samme som deg, så her ble dose to bestilt til oss begge:D
Føler litt på at utenlandsk turen må flyttes rundt alt annet.
 
Last edited:
PP 68~ CD 1
Satser på at dette er CD 1, spotter og hvilepulsen stuper:smiley-ashamed004
Ikke mye å oppdatere om pr nå, vi satser på å reise i januar.
Jeg har det nok bedre enn på flere år, ting går bedre psykisk. Det har vært bra å ikke mistet på ca 2år, selv om det selvfølgelig betyr at jeg ikke har vært gravid. Men heller ikke gravid, enn å bli gravid og miste:Heartred
Jeg nyter hagen min, fjellturer, familie, venner og dyrene våre. Og så får vi ta det som en bonus om det blir en baby :knegg:
 
Last edited:
Har vært lite aktiv her i det siste, prøvingen har ikke hatt noen spesiell fokus. Jeg har vel egentlig lagt fra meg tanken helt på å lykkes uten hjelp, men jeg tester etter el. Og prøver å ha sex rundt da, for man har alltid et lite håp om mirakler.
Mye som skjer privat, mye fine ting og vanlige utfordringer. Jeg lever et "null stress" liv, eller det finnes stress, men jeg stresser ikke med det:knegg:

Psykisk har jeg nok det siste halve året kommet meg over svangerskapstapene, å miste tvillingene var virkelig en stor knekk. Ikke fordi det var to, men alt det rundt. At det dro ut i flere uker, at jeg til stadighet fikk håp for å kunne nå målet:Heartred

Nå 5år etter at vi startet prøvingen har livet blitt alt annet enn jeg så for meg. Det har vært mange tunge stunder, mange (ca 14) oppturer, håp, håpløshet og øyeblikk jeg nesten ikke orket å kjempe mere.
Min gode avgjørelse var å slette forrige dagbok, hundrevis av sider med alle opp og nedturene. Var godt å "starte på ny", nye valg og nye muligheter.
Har vel forsonet meg med at vi muligens ikke når målet.
 
Last edited:
PP 68~ CD 6:hug003

Fikk nå flyttet den ny dagboken til assistert, tenker den hører mere hjemme her.
Livet går sin vante gang, føler jeg halveis bare venter på å kunne reise og komme hjem "gravid".
Tenker at manved innsett er gravid til det motsatte er bevist:happy119
En kollega av meg sa at de hadde prøvd i 7-8år nå, fikk meg ikke til å dele så mye privat (ny kollega). Jeg vil ikke at noen på jobb skal få vite hva vi skal, det er vårt ønske. Hele verden skal ikke vite alt om oss.



Å ta var på seg selv psykisk i prøvetiden, er noe jeg har forsøkt hele veien(etter første MA i 2017). Men det har ikke alltid vært lett å få til, jeg hadde perioder der jeg ikke mestret dette. Min psykiske helse har fått virkelig kjørt seg de siste årene, men jeg har klart meg. Ingen vil klare å forstå uten å ha prøvd dette, hvor skakkjørt man blir i hodet av årevis med prøving, håp ved positive tester, blod, foster på ul og miste gang på gang. Man mister litt av seg selv i prosessen.
Flere ganger har både jeg og min kjære "kastet inn håndkleet" på prøvingen, vi følte det var ikke verd å risikere forholdet vårt. Men vi har gang på gang stablet oss på beina og fortsatt i håp om baby.
Forholdet vårt har fått kjørt seg altså, men vi har kommet sterkere ut av det og det har vært verdt prøvelsene. Bare synd vi mangler den siste lille tingen som gjør oss komplett.

Skulle ikke få barn etter jeg ble 38år. Men det har endret seg, jeg har endret meg, dette har endret meg.
Uggen form i dag, men skal tvinge meg en tur ut i sure høst været.
 
Last edited:
Back
Topp