Ragnar

Gollemor

Forumet er livet
VIP
.. lider!
Vår kjære kampfisk har det nok ikke bra her. Vi glemmer å bytte vann. Av og til glemmer vi å mate ham også.
Får helt vondt av ham jeg :O

Veksler mellom å tenke "æhh, bare en fisk.. vi får se hvor lenge han holder ut", og "kanskje jeg skal sette inn en gis-bort annonse på finn..?"

Hva hadde dere gjort? :P

Gollemor skrev:
.. lider!
Vår kjære kampfisk har det nok ikke bra her. Vi glemmer å bytte vann. Av og til glemmer vi å mate ham også.
Får helt vondt av ham jeg :O

Veksler mellom å tenke "æhh, bare en fisk.. vi får se hvor lenge han holder ut", og "kanskje jeg skal sette inn en gis-bort annonse på finn..?"

Hva hadde dere gjort? :P

Fisk til middag.

Nei. Fisk skal også behandles bra, skal man først ha de.
Nå er selvfølgelig terskelen veldig lav når det kommer til fisk, er ikke mye som skal til. Men klarer man ikke dét heller, ville jeg nok vurdert å adoptere han bort.
No flushy flushy. #peta

Du seriøst, sett deg inn i hans sted!
Har du tenkt lenge nok nå, klarer du og sette deg inn i settingen?

Bli i forholdet, eller stikke?

http://www.finn.no/  ;)

Heh.. ja, jeg er seriøs.
Det er et par-tre uker siden forrige vannskift.
Men ikke ring dyrebeskyttelsen riktig enda.. I følge dyrebutikken krever ikke de fiskene at man skifter vann så ofte. Ikke trenger de mat hver dag heller.

Det er mest det at jeg ikke aner om han har det bra, og det frustrerer meg! Han viser jo ikke tegn til noen ting.
Bortsett fra at han angriper pyntefrosken sin av og til. Og sover på et blad.. Og svømmer opp til overflaten når vi kommer nært for da vet han at han får mat :P

Jeg skrev førsteinnlegget samtidig som jeg så Rocky.. ikke rart det ble tull.

Vi piner ham ikke med vilje. Det er bare min samvittighet som tror han lider. Det er ikke uvanlig å ikke bytte vann hver uke, og kampfisker lever i små gjørmepytter til vanlig. I følge dyrebutikken. 

Back
Topp