Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
En langhåret katt bør du børste nesten hver dag uansett. Korthårete katter røyter de også. Synes de hårene er mye vanskeligere å få vekk fra tepper og klær.Det var det med røyting jeg var redd for ja.. Det sies at pelsen ikke floker så mye og at man ikke trenger å børste de hele tiden, men ikke sikkert det stemmer. Jeg har helst ikke lyst å ha huset og møblene fulle i kattehår hele tiden, så kanskje vi burde valgt en annen rase...?![]()
En langhåret katt bør du børste nesten hver dag uansett. Korthårete katter røyter de også. Synes de hårene er mye vanskeligere å få vekk fra tepper og klær.
Jeg tar fram børsten i noen minutter hver kveld. Tar ikke lange tiden om du tar litt hver dag. Å ha dyr medfører stell, vi tar det som litt kveldskosdet er ikke mye pels som ligger rundt når de blir børstet gjevnlig.
Kommer an på katten tror jeg. Vår trives godt alene så lenge den ikke er hjemme alene så mye og får nok oppmerksomhet og lek. Unge katter trenger en del stimuli og kan være greit å være to så de har hverandre hvis du har lange arbeidsdager og kanskje er borte litt kveldstid eller at ettermiddagene går i ett med ungene.Ja du har igrunnen helt rett
Jeg har falt for gemyttet til Ragdollen, så det blir vel enn sånn viss det blir katt
Noen med synspunkter på om man burde ha 1 eller 2 når det er innekatter?
Når det kommer til ragdollen så trenger den absolutt ikke pelsstell så ofte. Hva man gjør for kosen sin del er selvsagt noe annet, men ragdollen har så silkemyk pels at den stort sett ikke floker seg (kan være enkelte katter som floker seg mer enn andre, men generelt sett ikke) Jeg børster ragdoll kanskje noen ganger pr år, og da holdes det flokefrittEn langhåret katt bør du børste nesten hver dag uansett. Korthårete katter røyter de også. Synes de hårene er mye vanskeligere å få vekk fra tepper og klær.
Jeg tar fram børsten i noen minutter hver kveld. Tar ikke lange tiden om du tar litt hver dag. Å ha dyr medfører stell, vi tar det som litt kveldskosdet er ikke mye pels som ligger rundt når de blir børstet gjevnlig.
Min har masse knuter som sitter sinnsykt godt pga alt fettet i pelsen. Ragdoll har gjerne mye fett bakpå ryggen hvertfall. Fikk råd fra oppdretter å bruke talkum men det funker ikke. Hjelper å bade og børste. Har prøvd forskjellig for også. Min ragdoll er den katten jeg har hatt som har krevd mest pelsstell (sammenlignet med Maine Coon, skogskatt og langhåret "gatemix"). Men mulig det er min som er ekstra feit og derfor får "dreads" eller ikke vasker seg godt nok selv el.Når det kommer til ragdollen så trenger den absolutt ikke pelsstell så ofte. Hva man gjør for kosen sin del er selvsagt noe annet, men ragdollen har så silkemyk pels at den stort sett ikke floker seg (kan være enkelte katter som floker seg mer enn andre, men generelt sett ikke) Jeg børster ragdoll kanskje noen ganger pr år, og da holdes det flokefritt![]()