Radiator i blokken skrudd av - varme inkl i leiekontrakt

mlinn*martinesmamma*

Gift med forumet
Hva mener dere om dette..?
Må bare høre deres syn før jeg kontakter utleier her jeg bor. Utleier er et firma. De eier hele blokken jeg bor i.

Saken er at jeg fryser sånn. Er jo kalde morgener og kvelder nå på høsten. Har radiatorer i leiligheten, men de virker ikke. Årsaken er at 'hovedbryteren' i blokka er skrudd av. Har nå fått høre at de har den avskrudd til 15.oktober. Med andre ord ; Først da får vi varme i hjemmet.

I leiekontrakten står det at oppvarming og strøm er inkl. i leien. Det er jo vel og bra... Men det står ikke presisert noe sted at radiator (oppvarming) vil være avslått fra midten av april til 15.oktober....
Jeg kan ikke ha det sånn, har en liten på to år her, så i morgen ser jeg meg nødt til å kjøpe en oljefyr.. MEN skal dette virkelig være nødvendig å betale for , må jeg virkelig drasse nok en stor ting inn i en liten leilighet?

Frustrert... Mener selv dette blir feil i og med det framkommer i kontrakten at oppvarming er inkl. Det kan jo komme snø før 15.oktober... Usj... vil jo fryse i hjel om de ikke skjeper seg og får på radiatoren.. Satt litt på spissen , men likevel..[:o][:'(]

Om det ikke står spsifisert i leiekontrakten så er det noe de ikke har lov til. Du kan evnt saumfare lovene for de som leier. Alle lover ligger ute på lovdata.no!

Det er desverre vanlig at radiatorer ikke settes på før en dato. De har ikke termostat på den måten.

Tror ikke du kommer noen vei, men siden strøm også er inkludert ville jeg kjøpt en elektrisk ovn av noe slag og fyrt med.
Ikke godt å fryse[:)]

Ok, takk for svar.
Snakket med en i stad som mente at de ikke kunne sku av radiatorene sånn når det så tydelig er presisert i leiekontrakten at oppvarming er inkl i leieprisen. Men kan jo selvsagt være han tar feil ;) Så får kjøpe en ovn i morgen... begynner jo virkelig å bli høsten nå...

Der vi leide var det akonto vann og varme, og radiatorene ble skrudd på etter at det hadde vært kaldt en stund... Hadde varmen stått på  hele året  hadde vi fått en vanvittig høy rest regning når det er avlesning!! Telys varmer også mye[;)]

Back
Topp