Raclette

Looney

Forumet er livet
VIP
Ja, det fikk vi til jul. Men da ønskes tips til hva vi skal ha i skuffene, og ellers som tilbehør osv.

Dyttehjelp ja..............!

I skuffene har jeg potetpure [:D]

koker poteter med hvitløksfedd i, moser de og har i :1 eggeplomme,  litt ost, dæsj olje matfløte og smør [8D]
Setter en bolle på bordet, med raspet ost, så kan de gratinere selv i skuffen- nais [:)]

Ellers kjøper jeg alt mulig rart av kjøtt som kylling, biff, krokodille, sebra, hest, svin etc. Alt det
morsomme de har i frysen i Sverige. Mange spiser ikke raclette hos meg..hahaha

Flere??

Sterk ost i skuffen. Grønnsaker og event. kjøtt på grillen.
Kokte små poteter, gjerne mandel.
Spekemat
Sylteagurk
Vin

Vi brutke vanlig Norvegia ost i skuffene som vi smeltet og la over kjøttet og grønnsakene vi stekte på toppen. Det går som oftest i oksekjøtt, svinekjøtt, tykt bacon, pølser, brokkoli, mais, babymais, sopp og tomater. Man kan jo selv velge hva man har oppå og under. Vi har som regel ris ved siden av!

ORIGINAL: l*mamma

ORIGINAL: Lena Levegg

I skuffene har jeg potetpure [:D]

koker poteter med hvitløksfedd i, moser de og har i :1 eggeplomme,  litt ost, dæsj olje matfløte og smør [8D]
Setter en bolle på bordet, med raspet ost, så kan de gratinere selv i skuffen- nais [:)]

Ellers kjøper jeg alt mulig rart av kjøtt som kylling, biff, krokodille, sebra, hest, svin etc. Alt det
morsomme de har i frysen i Sverige. Mange spiser ikke raclette hos meg..hahaha

Pytonslange også eller?[8|][8D]

Har ikke sett det der assa [8|] 

hehe, men til og med der går det en grense for meg.. men seriøst, alt over her har jeg hatt på racletten.
Glemte å si kanin [&:] 

i skuffene har jeg ost som heter port salut(egnet til racelett) skjærer opp brokkoli,tomatskiver,løk,sopp,forskjellige typer kjøtt.har hvitløksbaggis til og berne saus til

elsker raclette[:D]

``??

Vi pleier å koke potet, som vi skjærer i skiver. Legger noen skiver i skuffen, heller litt fløte over, krydrer med hvitløkspulver og tar ost på toppen. Da blir det nesten som fløtegratinerte poteter. Nam!!

Oppå steker vi div marinert kjøtt, pølser og sopp.[:)]
I skuffen har vi mais, løk og raclette ost.[:)]
Serverer med ris, sweet and sour saus og fløtesaus.[:)]

Flere??

Vi bruker Port salut (ikke ferdig oppskjært) og eggerøre! Kjempegodt. Dette liker jeg også altså!

[:)][:)]

Back
Topp