Rabarbra

Ragnhildmor

Glad i forumet
Mannen min sier at rabarbra ikke er bra for gravide, men han vet ikke hvorfor. Han har bare hørt det. Er dette sant? Gjelder det hele svangerskapet, eller bare i begynnelsen? Hva er det med rabarbraen som gjør den farlig?

Jeg har ikke hørt noe annet sted at rabarbra skal være farlig, men tenkte å sjekke om noen av dere har hørt noe om det for sikkerhets skyld.

Har så lyst på rabarbrasuppe!!!

det tror jeg du helt trygt kan spise - jeg har aldri sett rabarbra nevnt på noen av listene over "nei-mat" for gravide... det hørtes jammen godt ut med rabarbrasuppe... og jeg har masse rabarbra i fryseren! I morgen!

Jeg leste ett eller annet sted at rabarbra var en av de tingene ungen kan reagere på mens du ammer,men har ikke hørt at det skal være farlig å spise det mens man er gravid.

Koste meg med rabarbrasuppe i går og rabarbragrøt i dag mmmmmmm

Har ikke sett rabarbra på noen nei-lister, så du kan nok regne det som trygt! Rabarbrasuppe og vaniljeis... nam!

Takk for hjelpa, alle sammen! Det kan ikke være så veldig farlig, da. Det med amminga høres ut som det kan være allergifremkallende, så det skulle ikke spille noen rolle om man ikke er disponert for allergi ... gjetter jeg på ...

Hmmm høresa så godt ut!
Men hvor finner man sånn liste over ting man ikke skal spise når man er gravid?

denne siden er grei og oversiktlig:
http://matportalen.no/Emner/Gravide

Der vil dere også finne følgende kostråd for ammende:
Allergi
Fra et allergisynspunkt er det ikke holdepunkter for å anbefale spesielle kostråd til ammende.
Selvsagt skal man følge med om barnet reagerer på spesielle ting man spiser, men jeg så en undersøkelse her for litt siden som konkluderte med at jordbær o.l. som "alle" er redd for IKKE virker allergifremmende på barna.

Back
Topp