Rabarbra eller ikke?

Sonatine

Blir kjent med forumet
Nå har jeg altså latt meg forvirre av velmente råd som jeg ikke kan bekrefte eller avkrefte med et enkelt Google søk. Kan noen av dere erfarne kvinnfolk fortelle meg én gang for alle: kan vi gravide spise rabarbra eller bør vi holde oss unna? Jeg tenker i alle former; rå, kokt, i pai, saft etc etc
Blir takknemlig for svar :)

Har aldri tenkt at det var en mulighet at vi ikke kan spise det :facepalm: har jo kokt syltetøy og lagd rabarbrapai som vanlig på denne tiden jeg :) følger tråden men jeg tror det går bra altså..! Uten at jeg har lest noe spesifikt om det.

Nå har jeg altså latt meg forvirre av velmente råd som jeg ikke kan bekrefte eller avkrefte med et enkelt Google søk. Kan noen av dere erfarne kvinnfolk fortelle meg én gang for alle: kan vi gravide spise rabarbra eller bør vi holde oss unna? Jeg tenker i alle former; rå, kokt, i pai, saft etc etc
Blir takknemlig for svar :)
Har lest litt nå - rabarbra er bra for fordøyelsen og inneholder folat, så anbefales faktisk..! Men ikke spis den rå- og husk å vaske den godt, dette pga toxoplasmose. Kan finnes toxoplasma i jordsmonnet. Spis helst unge stilker, de eldste stilkene og bladene inneholder større mengder oksalsyre - men for å komme opp i skadelig dose må du spise store mengder av rabarbra altså..!

Woow det va godt og høre ja! Får i det siste har jeg spist rabarbra grøt som aldri før:facepalm:

Nå ble jeg nesten litt bekymret for at vi ikke kunne spise dette, men heldigvis:smiley-bounce015

Back
Topp