røyting og flass *hund*

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Hunden har omtrent siden jul røytet masse (siden det har vært så mye temperaturforandring med varmt og kaldt om hverandre så har jeg bare tenkt at han ikke får klimatisert seg skikkelig?).

Men nå har han begynt å flasse en del i tillegg! Og det liker jeg ikke noe særlig. Så begynner å lure på om det ligger mer bak røytingen enn jeg har trodd?

(Han får RC Dental-for fra vetrinær, av og til med selolje i maten, blir dusjet ca 1 gang i mnd, og børstet regelmessig)

Noen som vet?[:)]

kanjse ta den med til dyrlegen for en sjekk
kan være alt fra foret eller hudplager som alergier som kan være årsak til røyting og flasing

lykke til

Jeg synes du dusjer han litt ofte, men det er kanskje ikke full sjamponering hver gang?
Kan høres ut som om det er underliggende årsaker til røytingen. Hadde tatt turen til veterinæren for å høre jeg :)
Kjedelig med en såpass stor hund som mister mye pels. Har selv en toller som dusjer annenhver mnd i snitt. er hun møkkete og lukter så får hun en ekstra runde med sjampo. Hun får Hills Adult lightfor og pelsen er bra. Røyter på våren og litt på høsten. Og litt mer i løpetiden. Børstes en gang pr uke ca. Golden og toller har ganske lik pelstype, derfor sammenligner jeg ;)

Er det lenge siden hunden har fått ormekur? Dårlig pels kan være et tegn på innvollsorm [;)]

ORIGINAL: frøken85

Jeg synes du dusjer han litt ofte, men det er kanskje ikke full sjamponering hver gang?
Kan høres ut som om det er underliggende årsaker til røytingen. Hadde tatt turen til veterinæren for å høre jeg :)
Kjedelig med en såpass stor hund som mister mye pels. Har selv en toller som dusjer annenhver mnd i snitt. er hun møkkete og lukter så får hun en ekstra runde med sjampo. Hun får Hills Adult lightfor og pelsen er bra. Røyter på våren og litt på høsten. Og litt mer i løpetiden. Børstes en gang pr uke ca. Golden og toller har ganske lik pelstype, derfor sammenligner jeg ;)

Syns han trenger å bli dusjet så "ofte" jeg, for han blir så seig i pelsen og lukter[8D][;)] Bruker spesialshampo for hund hver gang, men bruker ikke så mye i gangen, og skyller godt og lenge!

Ja, tidligere har han hatt to perioder, men nå har det vært sammenhengende omtrent siden jul![8|]

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Er det lenge siden hunden har fått ormekur? Dårlig pels kan være et tegn på innvollsorm [;)]

Hmm, ja det er lenge siden! Spurte dyrelegen sist jeg var der, og fikk beskjed om at han ikke trengte det så sant han ikke hadde noe symptomer i avføringen?

Men får rusle innom dyrelegen en dag og spørre[:)]

ORIGINAL: LallePalle

Jeg sliter med det samme!! Har bytta for fler ganger nå (1st choise, vom&hundemat, eukanuba og brit-care), røyter enda helt enormt, fått veldig fin og tynn pels da [8D][&:] Har også prøvd furminator, div oljer og sjampoer.

Furminator har jeg også, drar jo av enormt med hår!!
Men fremdeles så står hårskya når han rister seg neste gang! Når jeg koser med han også, så klapper jeg av mye hår. Er jo som det bare drysser ned..

Back
Topp