Røyter!!

Lest at det er helt vanlig. De aller fleste begynner når barnet er ca 3mnd, og det kan hold på opp til et år! Viker er vanlig.

Mister også mye hår.
Godt det er en del å ta av, men irriterende å finne hår over alt.

Ikke ennå, men regner med at det skjer snart ;) mista masse hår når toåringen var 4 mnd, ga seg vel når jeg slutta å amme.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jepp. Nesten rart det er mer igjen egentlig....

Sent from my iPad using BV Forum

Jaa :-/

Samme her :p På 3 månedersdagen hans startet det.

En frisør sa til meg at det er vanlig når man går gjennom noe så voldsomt som en fødsel at kroppen reagerer med at man mister hår og at det starter ca 3 måneder etter hendelsen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan vel også ha litt å gjøre med at man ikke mistet hår under svangerskapet....?

Kan vel også ha litt å gjøre med at man ikke mistet hår under svangerskapet....?

Ja det har jeg også hørt. For meg så gjør det egentlig ikke noe å røyte nå, for har hatt veeeldig mye og tykt hår. Enn så lenge så har jeg ikke for lite hår til tross for alt jeg har mista de siste ukene :)

Jeg mister masse hår, gjorde det med storebror også ;) ei venninne kaller etterveksten vi får for "ammelugg", så er nok vanlig ☺️

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Røyter no innmari for tiden, starta når lillebror var ca 2,5mnd hos meg.. Heldigvis har jeg veldig tykt hår, så mye å ta av - og ikke synlig for andre, men merker det godt selv.. Å det er hår overalt, sluket i dusjen er helt fullt etter hver dusj også:p..
Røyta masse sist også, husker ikke helt når det ga seg, men vet at det var begynt å vokse ut igjen et par cm med "babyhår" når storesøster var ca 10mnd, å jeg starta å jobbe igjen.. :p

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Mister en del jeg også... Fødte i april, ammer ikke...

Haha:-) kunne heller røytet på andre deler av kroppen;-) vet det er vanlig, røytet mye med sønnen min også, men fikk helt sykt fint hår i svangerskapet med han, kan ikke si det samme med henne;-/

Røyting har faktisk ikke noe med amming å gjøre:) Man kan fint røyte mye eller lite uansett om man ammer eller ikke:) Røytingen kommer av at Progesteron-nivået etter ett svangerskap går tilbake til normalen, og da røyter man litt, eller mye, alt etter som :) Under svangerskapet stiger progesteron-nivået betraktelig pga av barnet som er på vei, og da får man gjerne beholde litt mer av manken sin enn vanlig :) Man får trøste seg med at stort sett så retter det seg opp igjen ett halvt års tid etter man begynte å røyte. Kan hjelpe å ta ekstr b-vitaminer for noen om håravfallet blir for stort. :)
Legger med ett par linker så kan dere lese :)

http://ammehjelpen.no/artikkel/41/Melkeproduksjonen
http://sml.snl.no/progesteron

Back
Topp