Røyklukt i klær

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Har kjøpt en del brukt tøy til mini. Hadde vaska over det og pakket det bort og har nå henta opp eska med str 68-80. Merker nå at det stinker røyk av klærne! Kan jeg vaske det sammen med litt eddik og tørke ute (om været tillater) for å få bort lukta? Eller bør jeg bare kaste klærne? Vet ikke hvordan det er med giftstoffer og slikt? Kjenner jeg er litt irritert, dårlig gjort å selge innrøyka babyklær! :(

Februar-14 mamma <3

• Liker
Reactions: EJ
Går fint an med litt eddik som skyllemiddel ja. Hadde gitt beskjed til hun som solgte

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøvd med eddik! Hvis ikke ville jeg luftet og vasket det et par ganger! Utrolig irriterende når slikt skjer :( Tror nok jeg også hadde gidd beskjed til selger... Lykke til med å fjerne røykelukt :(

Går fint an med litt eddik som skyllemiddel ja. Hadde gitt beskjed til hun som solgte

Skulle gjort det, men er jo kjøpt i fjor høst og jeg vet ho ikke hvem av de to jeg har kjøpt av som røyka :( merka ikke noe når jeg hadde kjøpt det, men merka det veldig godt nå når det har ligget pakket ned i en eske siden desember! Får prøve eddik og lufttørking, satser på det tar det. Hadde ikke belaget meg på å fornye hele garderoben :p

Februar-14 mamma <3

Eddik tar det meste :)

❤️Gutt 24.02.14❤️

• Liker
Reactions: BMC
Første ladning vaska med eddik, comfort fresh tec og hengt ute til tørk, kjenner ingen røyklukt av det lengre :)

Første ladning vaska med eddik, comfort fresh tec og hengt ute til tørk, kjenner ingen røyklukt av det lengre :)

Så bra :)

Bare lufting kan være veldig effektivt, men eddik tar kverken på det meste! Bra du fikk vekk lukten :) jeg har også kjøpt litt brukt tøy med varierende resultat.. Av åtte ullbodyer var bare tre brukenes. Et par av de hadde stygge flekker og resten hadde små hull. Irriterende!

Bare lufting kan være veldig effektivt, men eddik tar kverken på det meste! Bra du fikk vekk lukten :) jeg har også kjøpt litt brukt tøy med varierende resultat.. Av åtte ullbodyer var bare tre brukenes. Et par av de hadde stygge flekker og resten hadde små hull. Irriterende!

Her vises ikke ulla jeg har kjøpt at den er brukt omtrent! Men det andre tøyet jeg har kjøpt har vært veldig mye rart, så har lagt mye av det i uff-containern. Har vært hele og ok klær asså, men ikke noe jeg vil bruke på min unge.

Her vises ikke ulla jeg har kjøpt at den er brukt omtrent! Men det andre tøyet jeg har kjøpt har vært veldig mye rart, så har lagt mye av det i uff-containern. Har vært hele og ok klær asså, men ikke noe jeg vil bruke på min unge.

Jeg kjøpte en svær pose med klær for 250kr, jeg beholdt kanskje 1/4, resten gikk til Fretex. Er veldig selektiv jeg og, jeg må synes det er fint og jeg kler ikke utvaska, brukte klær på babyen min. Men det jeg beholdt var veldig fint, så jeg følte jeg fikk mye for pengene likevel :)

sitter på padda!

Jeg kjøpte en svær pose med klær for 250kr, jeg beholdt kanskje 1/4, resten gikk til Fretex. Er veldig selektiv jeg og, jeg må synes det er fint og jeg kler ikke utvaska, brukte klær på babyen min. Men det jeg beholdt var veldig fint, så jeg følte jeg fikk mye for pengene likevel :)

sitter på padda!
Samme her, ene dama jeg henta klær hos fikk jeg to søppelsekker for 200 kroner! Da gjør det lite at mye av det ble donert bort ;)

Jeg hadde ikke klart å gi vekk / selge klær som var blitt slitt.. Mini har en del som ser nytt ut ennå og det som er blitt brukt mye og ser litt slitt ut har jeg kastet underveis..

Back
Topp