Røyking

HalkatlaNord

Andre møte med forumet
Hei.
Trenger litt støtte og råd her.
Venter nå min tredje og kjempeglad for det.
Men, nå har det seg slik at jeg røyker.. og har store problemer med å slutte. Greide å slutte ei ukes tid,men pga diverse rundt meg gikk jeg på en smell igjen. Er det flere her som sliter med det eller har de få som faktisk er røykere fortsatt greid å slutte?
Føler meg akk så alene...

Og ja,jeg vet alt av skadevirkninger osv,så kritikk hjelper IKKE....

Har satt nytt slutt tidspunkt klokka 22.00 i kveld og håper på at det skal hjelpe og ha ei *nedtelling*..

Ingen erfaring eller råd, ville bare ønske deg lykke til. Dette klarer du!:)

Vil bare si det er fantastisk du klarte å slutte en gang og jeg tror du klarer det igjen. Å slutte å røyke er virkelig ikke bare lett…

Vet det er vanskelig! Med min første greide jeg det rett og slett ikke100%…men røykte minimalt. Denne gangen røykte jeg ikke (bortsett fra festrøyk), men snuste. Og klarte legge den bort rimelig kjapt. Så det går! Og du har klart det før:gen014 Ønsker deg masse lykke til:Heartred noen klarer det med et knips, andre må dessverre bruke litt lengre tid:happy: be om råd fra jordmor hvis du sliter.

Jeg røkte med første til jeg var halveis, da først fikk jeg til å slutte så vet fryktelig godt hvor vanskelig det er. Var røykfri til baby var 6 uker gammel så begynte jeg igjen.
Det som fikk meg til å slutte da var min samvittighet for barnet. Vil bare komme med støtte og oppmuntring!❤️
Klarte å slutte for godt da barnet var et og et halvt og er passert 3 år røykfri nå.
Det eneste som hjelper er å være streng med seg selv, og selvdisiplin er vell det vanskeligste man praktiserer.

heier på deg!

Jeg kan anbefale Alen Carr «endelig ikke-røyker», jeg brukte den for å slutte å snuse. Handler om at det meste sitter i hodet, og bli kvitt alle illusjonene om røyk. Ellers vet jeg at mange har hatt god erfaring med noen medisiner man kan få av fastlegen. De er visstnok ganske dyre, men veldig effektive. Vet ikke om de er mulig å ta når man er gravid da.

lykke til!! Håper du får det til. Jeg har ikke savnet snus et sekund, og unner deg samme opplevelsen med røyk:Heartred

Sniker! Jeg røyka ikke, men storsnusa.. jeg sluttet på dagen med positiv test. Det var beintøft, men jeg tenkte på den lille i magen som ikke har bedt om å bli utsatt for giftstoffer ♥️ For hver dag ble det litt bedre, og nå er jeg straks i uke 33, og har glemt hele snusen. Har fått en MYYE større ro i kroppen :) LYKKE TIL! Bit tenna sammen- og kast røyken og lat som du aldri har røyka!
Fake it till you make it ♥️

Jeg kan anbefale Alen Carr «endelig ikke-røyker», jeg brukte den for å slutte å snuse. Handler om at det meste sitter i hodet, og bli kvitt alle illusjonene om røyk. Ellers vet jeg at mange har hatt god erfaring med noen medisiner man kan få av fastlegen. De er visstnok ganske dyre, men veldig effektive. Vet ikke om de er mulig å ta når man er gravid da.

lykke til!! Håper du får det til. Jeg har ikke savnet snus et sekund, og unner deg samme opplevelsen med røyk:Heartred
Det er Champix som er det legemiddelet, supereffektiv men ikke anbefalt for gravide :)

Jeg har røykt fram til vi begynte å prøve å har klart og holde meg til nå (straks 33 uker på vei). Var egentlig ille den første uken, etterpå har jeg tenkt litt mindre på røyk hver eneste uke, men fremdeles er det dager jeg har lyst på røyk.

Jeg har aldri klart å slutte å røyke midt på dagen, kvelden. Jeg må røyke til jeg legger meg og starte dagen røykfri. :confused::cool: Jada, har hatt en del røykeslutten oppigjennom. :hilarious: Ta en dag av gangen. Og for hver dag du er røykfri er en dag som du gjør godt for deg selv og babyen. Går du på en smell så husk dagene du har vært uten. Så starter man med blanke ark igjen seinere. :D

Det er enkelte hypnotisører som har skyhøy suksessrate når det gjelder røykeslutt. Gikk til hypnotisør for andre ting, og det hjalp meg masse med mitt - selv om jeg aldri trodde det skulle det.

Takk for alle svar og all støtte. Greide 2 dager men gikk så på en smell igjen prøver igjen i kveld. Går egentlig greit de dagene jeg får ta det helt med ro,og jeg ikke har noe jeg bekymrer meg for. Med en gang det kommer ett uromoment tyr jeg til gamle dårlige vaner...
Greide ikke å slutt med første, men med nr to gikk det egentlig helt fint.

Heier på deg! Jeg synes at det er veldig viktig å sette realistiske måler, ikke slutte 100% med engang men prøver å trappe ned, hver dag du klarer målet blir du mer og mer motivert og kan absolutt klare å slutte helt! Jeg vet at alt dette er veldig lett å si, men masse lykke til. Vi klarer alt vi! :gen014

Sniker. Har både røyket og snust selv og en ting som hjalp meg var at hvis jeg tok en røyk eller snus etter at jeg hadde sluttet, så tenkte jeg ikke at jeg hadde «begynt igjen» hvis du skjønner. Jeg hadde bare tatt én, men jeg hadde jo sluttet. Sånn at én sprekk liksom ikke førte til at man tok flere en man egentlig trengte. Lykke til! :)

Takk for alle svar og all støtte. Greide 2 dager men gikk så på en smell igjen prøver igjen i kveld. Går egentlig greit de dagene jeg får ta det helt med ro,og jeg ikke har noe jeg bekymrer meg for. Med en gang det kommer ett uromoment tyr jeg til gamle dårlige vaner...
Greide ikke å slutt med første, men med nr to gikk det egentlig helt fint.

Kan også skrive under på boka til Allen Carr - Endelig ikke-røker. Hadde aldri klart å slutte av meg sjølv når eg blei gravid første gang, hadde det ikkje vært for den boka. Slutta tvert og har aldri hatt eit snev av lyst på røyk etterpå. Anbefaler den virkelig! :) finnes også kurs, sikkert online i disse tider også.

Back
Topp