Røyking

Eldorado

Forumet er livet
Er det mange mammaer som røyker?
Forrige svangerskap slutta jeg sju dager etter at jeg fant ut at jeg ble gravid. Syns det var kjempe lett. Stumpa røyken med stor stolt her, og var røykfri frem til august i fjor. Dumme meg klarte selvfølgelig å begynne igjen. (Smugrøyker av alle ting, stor og voksen som jeg er)

Nå syns jeg faktisk det er vanskligere å slutte. Jeg har gått fra å røyke ca 10 røyk til å røyke 1-2 om dagen. Men syns jeg skal kutte helt, for det er uten tvil det beste for barnet!!! Hvordan har dere slutta/planlagt å slutte?

Jeg røyker ikke med jeg snuser/snuste mye. Jeg slutta dagen etter jeg fikk vite jeg var gravid, selv om det var utrolig vanskelig. Har fortsatt lyst på og savner snusen :( Men jeg hadde en veldig god grunn til å slutte. 

Forrige gang sluttet jeg også dagen etter jeg fikk vite jeg var gravid. 

Du må bare være sterk og tenke på andre ting en røyk. Og hvis du bare røyker 2 røyk om dagen, er det egentlig noe vits å røyke de?

Stå på,emoticon vær sterk og slutt  

Hei ,jeg sluttet på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid...
Prøv å tenke ordentlig etter på hva røyking gjør med fostrert, se det for deg.
Det var det jeg gjorde

For å få lest svaret

Hehe, nei du har egentlig helt rett. Det er egentlig ikke noe vits!
Det som gjør at jeg ikke klarer å legge den fra meg, er at hver dag/kveld etter at snuppa har lagt seg, så prater jeg i telefonen med søstern min. Vi har alltid "tatt en røyk" over telefon.

Så jeg burde egentlig ikke be hun ringe meg på en stund. :) Jeg tror faktisk det hadde hjulpet, siden jeg mer eller mindre alltid har vært en sosialrøyker.. hmm..

jeg røyket daglig før, men sluttet dagen etter jeg fikk vite jeg var gravid med førstemann. Og fikk aldri no behov for røyk i løpet av svangerskapet. Og etter fødselen har jeg røyka når jeg har tatt meg en tur på byen, men ikke no fast :) ikke no problem nå heller. Gravidnesa mi takler ikke røyklukt hehe :p

Sluttet å røyke da jeg fikk positiv test begge gangene :)

emoticon

Eldorado skrev:
Er det mange mammaer som røyker?
Forrige svangerskap slutta jeg sju dager etter at jeg fant ut at jeg ble gravid. Syns det var kjempe lett. Stumpa røyken med stor stolt her, og var røykfri frem til august i fjor. Dumme meg klarte selvfølgelig å begynne igjen. (Smugrøyker av alle ting, stor og voksen som jeg er)

Nå syns jeg faktisk det er vanskligere å slutte.røyk til å r Jeg har gått fra å røyke ca 10 øyke 1-2 om dagen. Men syns jeg skal kutte helt, for det er uten tvil det beste for barnet!!! Hvordan har dere slutta/planlagt å slutte?

Men bare det er jo veldig bra da! Skal se du snart klarer å slutte helt, jeg heier
på deg emoticon

Jeg tok meg vel 2 røyk på 2 dager før jeg sluttet helt å røyke.. Nå har jeg ikke lyst på i det hele tatt :) Håper bare jeg ikke begynner igjen senere!

stumpet røyken da jeg så utslaget på graviditetstesten, samme gjorde jeg sist gang

Heldigvis så sluttet jeg å røyke 7.august ifjor ;)

Jeg sluttet dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid sist gang, men denne gangen er det som du også sier vanskeligere. Men jeg tok min siste røyk tirsdag, og fant ut om graviditeten lørdagen før, så tok litt lengre tid. (røykte bare 2-3 om dagen da).
Men kjenner jeg savner det, at det er vanskeligere nå - men man røyker bare ikke når man er gravid. Og der er jeg streng ;)

Mamii 26 skrev:
Jeg sluttet dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid sist gang, men denne gangen er det som du også sier vanskeligere. Men jeg tok min siste røyk tirsdag, og fant ut om graviditeten lørdagen før, så tok litt lengre tid. (røykte bare 2-3 om dagen da).
Men kjenner jeg savner det, at det er vanskeligere nå - men man røyker bare ikke når man er gravid. Og der er jeg streng ;)

Jeg er helt enig med deg. Det er forferdelig altså.
I værste fall kan man jo faktisk miste barnet pga det. Å det vil jeg selvsagt IKKE oppleve. Nei, jeg skal være streng mot meg selv nå altså. Detta går ikke..

Jeg slutta å røyke i februar, men har snust siden. Kutta ut snusen på søndag(4 dager etter pos test) Har veldig veldig lyst på !!! men det går jo bedre for hver dag :)

Jeg har ikke røyka siden i går jeg heller nå. Frister ikke sååå mye heller. Kanskje det blir lettere enn jeg hadde tenkt allikevel :)

Jeg er helt enig med deg. Det er forferdelig altså.
I værste fall kan man jo faktisk miste barnet pga det. Å det vil jeg selvsagt IKKE oppleve. Nei, jeg skal være streng mot meg selv nå altså. Detta går ikke..

Så flink du er :) Vet jo at det ikke er så lett, men jeg mener at når det går utover andre enn seg selv, så må man bare. Tenk om man skulle fått ett for tidlig født barn som slet med å holde seg i live, for lav fødselsvakt, astma, osv - eller i verstefall mistet barnet sitt.. Den skyldfølelsen hadde nok ikke jeg klart å leve med. SÅ viktig tror jeg ikke røyken er for noen.
Men vi må stå sammen og klare dette :)) Og det klarer vi jo ;) Vi vil jo ha sunne og friske barn ;)

Back
Topp