Røyking..

x1xtonje07

Forumet er livet
Er det mange her som røykte da de ble gravide? Hvis dere sluttet - når gjorde dere det? Hvordan går det nå når babyen har kommet ut? Har de som sluttet klart å holde seg røykfrie? 

Æ røyka når æ bei gravid.. slutta når æ va 2 mnd å vei... ( men noen unntak da) men har ikke røyka noe sia ho kom.. å ikke har æ noe spesielt lyst på røyk heller da. alle vennene mise som røyker, røyker ikke i nærheten av mæ eller ungen. å d trur æ hjelp på...

Men kjenn æ mæ sjøl rett så bi æ nok å røyk viss æ ska på fest da.. men ska nok klar å la vær å begynn å røyk...

Dokker som røyka før dokker blei gravid... kor mange røyka dokker om dagen?
Æ røyka 15-20.....

Jeg sluttet å røyke noen måneder før jeg ble gravid... da røykte jeg ca 10-15 røyk om dagen, vahengig av hva jeg gjorde i løpet av dagen. Jeg har ikke noe lyst på røyk nå, og håper jeg klarer å holde meg unna på fester også... klarte å holde meg røykfri hele svangerskapet og ammeperioden med emily også, men røykte på fest en gang, og da var det gjort [&:]

Ja d e litt skummelt d der me å røyk på fest.. men æ bruka aldri å ha lyst på røyk dagen etter æ har drukket uansett.. så trur nok d kommer t å gå bra...

ja det er jo mange som har sluttet som klarer å bare festrøyke [:)] 

Jeg røkte vel ca 12-15 røyk om dagen tidligere, men plutselig en dag fant jeg ut at nok var nok og stumpet røyken (forhåpentliigvis for godt). Nøyaktig 1 uke etter fant jeg ut at jeg var gravid! Ganske rart det der. Kroppen må ha 'visst' at dette var dumt å holde på med. Det var ikke noe problem og slutte for meg, hadde kun abstinenser den første dagen (de var riktignok nesten uutholdelige) og har nesten ikke tenkt på røyk siden. Vet jeg har vært heldig og at mange sliter med å slutte, så jeg krysser fingrene for at jeg skal holde meg...[;)]

Jeg sluttet å røyke samme dagen jeg testet positiv, og har ikke røyket siden. Var en mnd på vei da.
Stolt av meg selv, og har ikke lyst til å begynne å røyke.
Kjenner også at jeg er litt overbeskyttende ovenfor Filip og røyk.

ORIGINAL: Catski

Jeg sluttet å røyke samme dagen jeg testet positiv, og har ikke røyket siden. Var en mnd på vei da.
Stolt av meg selv, og har ikke lyst til å begynne å røyke.
Kjenner også at jeg er litt overbeskyttende ovenfor Filip og røyk.

Samme her. Savner ikke røyk heldigvis. Jeg vil heller ikke utsette min Filip for røyk, og lukter røyk utrolig godt...! Hvis det går en person langt foran meg ute, kan jeg lukte om personen røyker eller ikke.. rart det der. hehe

Slutta å røyke når jeg var 12 uker på vei, klarte det ikke før altså, men jeg er fortsatt stolt av meg selv, har nemlig røyket i 18år (herregud og jeg er bare 28, begynte som 10åring utrolig nåk, har røykat 20 siden jeg var 15, var absolut storrøyker)

Det har vert lett å ikke røyke etter at  jeg først stumpet den i svangerskapet, jeg hadde forferdelig dårlig samvittighet de ukene jeg røyket, så jeg var bare glad når jeg endelig sluttet.

Men når jeg fant ut at jeg mistet melka i forige uke røyket jeg et døgn, og uheldigvis syntes jeg det var kjempe godt[>:] så det jeg er redd jeg begynner igjen, når melka er helt borte. har ikke røyket mer etter det da.

forstår du begynte å røyke igjen da egentlig, for det er på en måte den gode unnskyldingen for å ikke røyke - pga ammingen... og når man ikke kan bruke den unnskyldingen heller, er det vanskelig.. men håper absolutt at du klarer å holde deg unna [:)] det er jo det beste både for deg og babyen [:D]

Nydelig jente du har forresten!!

Jeg begynte å røyke når jeg var 13-14 år, slutta noen dager etter at jeg testa positivt. var vanskelig men er bare 19 nå så jeg tror jeg alikevel ikke hadde det såå vanskelig som de som har røyka i 15-20 år!

Så bra!! Jeg er redd for at jeg ikke klarer å la vær å begynne å røyke igjen om jeg begynner å festrøyke jeg... [&:]

ja det blir spennende å se!! har ikke drukket uten å røyke før, så det blir nok en utfordring når jeg skal det igjen ja!! [8|]

hehe... sånne ting må du ikke si til en som kun tenker koffert[8|] hehe... får ta med sambo hver gang jeg skal drikke : "kom kjære- jeg er røykesugen!" [:D]

Ja han hadde vel ikke hatt noe imot det i begynnelsen, men tror nok han hadde blitt litt lei.. så jeg får vel finne på noe annet ja. [;)]

Jeg røyka desverre gjennom hele svangerskapet..[&o] Klarte ikke å slutte for jeg rett å slett kjeda meg for mye..[X(]
Men slutta den dagen snuppa kom til verden,og har ikke savna røyken enda heller..[:)] 
Så selv om jeg gjorde d i "feil rekkefølge", så er jeg stolt over meg selv..[:D]

Jeg slutta å røyke når jeg ble gravid første gangen. [:)] Etter det har jeg kanskje røyka en sigarett tilsammen! [:D]  Lurer på om jeg skal begynne på igjen når jeg er ferdig med amminga.

Kødda!! [8D]

jeg klarte ikke å slutte under svangerskapet, men jeg røyka mye mindre enn jeg pleide, og når snuppa ble født holdt jeg meg til 1-2 røyk om dagen, men nå så røyker jeg normalt igjen[X(] men jeg ammer ikke....

Eg begynte å røyke når eg var 12-13 og slutta når eg var 25! Da hadde me hatt ei hard julehelg og røyka sinnsvakt mykje. LES: Festa kvar dag heile romjula, minst ein 20 pk for kvelden.

Så sånn sett slutta eg før begge mine svangerskap. Hadde berre ikkje lyst på røyk da, og så blei det liksom litt konkurranse med meg sjølv kor lenge eg kunne halde meg. Har vanvittig lyst på røyk ENDA når eg er på fest, men tørr ikkje ta den eine festrøyken, for da trur eg at eg begynner att....... Men kunne gjerne tenke meg å vore festrøykar!

Det BESTE e at sambo faktisk slutta å røyke etter at me fekk Marcus, så nå er det totalt røykfritt hos oss, ingen sure kle som ligg og stinker på badet[:D] VEEEEELDIF fornøyd! ( Og jammen har ikkje mamma stumpa røyken etter 40 år og! )

Men til dykk som har slutta: GRATTIS! Flott jobba! Men viss ein skulle sprekke, så er det ikkje verdens undergang, det er jo kun for deg og ditt liv at det betyr noko, så ikkje lat andre trekke deg ned i skuldkjensle. Me har alle våre skjellet!

Nei det dummeste er å snakke negativt om røykere, for det hjelper ingen ting [:)] Sambo røyker, og jeg håper at han også en dag klarer å slutte å røyke helt, selv om han har trappet mye ned nå etter at jeg ble gravid. Hadde vært godt å slippe noe som helst røykelukt ja!! [:D]

Back
Topp