røyking

kjærsti

Glad i forumet
hei alle..
ikke lett å ska slutte å røyke.. har jo veldig lyst, men får det bare ikke til.. suget blir for stort å det går hardt ut over humøret hver gang jeg prøver å slutte helt.. har kuttet ned fra ca 10 om dagen til minst 5 om dagen,, samboern røyker ikke så han forventer at jeg bare ska klare å slutte på dagen.. blir litt dårlig stemmning hver gang jeg går ut for å røyke..
håper at noen kan hjelpe meg med gode råd o.l til røykeslutt.

har det på samme måten selv... men du kan jo begynne å prøve å lese den der røyke slutt boka=) leste den selv, var en del gode tips og råd!=)

har ikke så veldig mye gode råd. Jeg sa stopp på dagen da j fant ut at j var gravid, har alltid sagt at det skal j gjøre. Har egentlig ikke vært noe problem heller. Tenk bare på hvor JÆVELIG babyen har det for hvert eneste trekk du tar. det er nok motivasjon for meg... Lykke til!! =)

Har egentlig ingen gode råd... slutta sjøl å røyke på dagen, å kutte ned litt og litt passa ikkje meg. Alle snakker om motivasjon, og at ein baby i magen burde vere motivasjon nok..., men ikkje hjelp i det viss ikkje "lysten" til å slutte er der... Vanskelig å forklare. Eg sjøl slutta lenge før eg vart gravid, er glad eg slapp å tenke på det!

Du snakker om dårlig stemning mellom deg og samboer når du går for å ta en røyk... eg "smugrøykte" i 1 år, idiotisk av meg å tru at han ikkje visste det..., men man blir liksom så likegyldig når man berre MÅ HA RØYK!!! Men til slutt var det blitt så dårlig stemning, så eg slutta ein dag når eg var gått tom for røyk. Og vi fekk det så masse bedre etter det! Det var deilig å ikkje stinke røyk, det var deilig å gi han et kyss uten at eg skulle vere bekymra for om det lukta røyk. Ja rett og slett! Herlig!

Lykke til med din stopp, og som andre nevner så kan den slutte-å-røyke-boka vere god hjelp. Kjenner fleire som den har funka på! [;)]

Er i samme situasjon som deg. Eier visst ikke viljestyrke nok til å slutte å røyke, og det overrasker meg egentlig. Er sta som F likevel, men sliter når det gjelder dette.

Jordmor sa så fint at det beste er jo å slutte, men samtidig skal jeg være stolt over å ha kuttet ned. Det er jo de som ikke klarer det, engang..

Men jeg har fortsatt et mål - før bebisen er ute skal det være stopp!!!! [&:]

ta et syltetøy glass og putt masse sneiper oppi....lukk lokket og sett det tilgjenlig...hver gang du får lyst på en røyk åpner du glasset og lukter[:'(][:'(][:'(] det lukter ikke mye godt

Jeg stompa røyken etter at jeg hadde fått hørt hjertelyden for 1 gang..
Åsså har jeg ei jordmor som tok meg skikkelig for seg og prata alvor
om røyking og hva det gjør med babyen..Det var ikke noe morsomt men
det funka godt.Hadde røkt i 8 år å slutta på dagen..Har prøvd flere ganger å
kutte ned å slikt men det beste er bare å slutte helt..
Det er helt sykt vanskelig de første ukene men nå tenker jeg ikke på
røyken lenger.Ganske deilig å slippe den..
Prat med jormora di eller legen din,du klarer det hvis du vil.
Bare si til samboern din at hvis han klager på deg så får du bare mere lyst på røyk..
Sånn er det bare...
Også må du tenke positivt..det blir bare så vanskelig som du selv gjør det til:)
Det er utrolig hva litt dårlig samvittighet når du har sett og hørt den lille kan
gjøre med deg:)
Lykke til:)

jeg sliter også med å slutte helt. Trodde det skulle komme en automatisk av-kanpp da jeg ble gravid, men nei[>:]
Jeg har klart å trappet ned en del da, og målet er å bli røykfri så fort som mulig[;)]
Beundrer dere som klarer det på dagen!

kanskje det hjelper å tenke på at barnet trekker seg sammen i kramper for hvert trekk du tar. Det er bevist at babyer plages av at mor røyker, og i tillegg kan barna ha lav fødslesvekt!

Skjønner at det ikke er lett siden suget er like stort selv om man er gravid. Men prøv å tenke på at du har et liv inni deg, som får det MYE bedre dersom du slutter!

Ønsker deg lykke til med røykeslutt!!

M

Back
Topp