Røyking under svangerskapet

emje92

Juni2014 <3
Sommerfuglene <3
Hva mener dere ? Jeg vil ikke tråkke noen på tærne, men min bestevennine har termin om 2 mnd og hun driver å røyker 15 stk om dagen! Jeg kjenner jeg blir provosert til de grader! Men jeg kan ikke si noe. Sitter også å røyker inne, så hun slutter vel ikke når babyen kommer! Siden hun røyker jo når den ligger i magen ! Vet det er noen som røyker, men man prøver i det minste å slutte mener jeg! Jeg slutta dagen før jeg testet positivt

Det er provoserende som FY!!!
Og de som sier at leger og jordmødre sier 'det er bedre å røyke litt en å stresse med sluttingen' privoserer enda mer :@...
Det er skadelig for barnet og sjøl om mange røyka før og det gikk bra osvosv så ER det skadelig og det KAN skade barnet.. Har sett videoer av hva son skjer med fosteret hver gang en mor trekker ned, fy og æsj.. Skjønner ikke at de klarer :(

Syns også det er heelt latterlig å si at det 'går jo sikkert bra' å spise ost/pølse osvosvosv som ikke er bra for barnet.. Det er snakk om 9mnd bare, det må gå an å holde seg :o

Er mye overdrevent 'tull' og som gravide liksom skal passe på, kan bli litt mye info om ting som ikke er lov, men jeg holder meg hvertfall unna det som kan være skadelig :)

Ikke sant. Jeg satt her og hadde Sykt dårlig samvittighet fordi jeg tok afipran slik at jeg fikk i meg mat. Var livredd for at jeg skader den lille! Men jeg håper det går bra

Det er provoserende og etter min mening utrolig egoistisk. Jeg ville nok ikke greid å la være å si noe. Man får bare håpe at det går bra med babyen.

Vært snakk om kromosonfeil osv, og ikke engang når det ble ett tema slutta hun!!

Vært snakk om kromosonfeil osv, og ikke engang når det ble ett tema slutta hun!!
Jeg har to venninner som røyka når de ble gravide og jeg ga sa akkurat hva jeg mente om det og ga dem masse fakta og videoer av hva som kan skje!! Hu ene slutta men hu andre klarte ikke..

Er sikkert kjeeempe vanskelig å slutte og, men det burde ikke vært ett spørsmål en gang.. Glad for at det finns så mange supre damer som slutter på dagen de får positiv test!! :)

Jeg syns ikke det var vanskelig å slutte..har røyka siden jeg var 12 år (!!!) og snusa i tre år.. La det bort, på kvelden før jeg testa positivt ble min siste snus(og røyk). Og GUD så deilig:)) har alltid tenkt "det får bli opp til hver å en", men nå, når jeg vet hvor innmari lett det gikk, så syns jeg alle skulle slutta:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg syns ikke det var vanskelig å slutte..har røyka siden jeg var 12 år (!!!) og snusa i tre år.. La det bort, på kvelden før jeg testa positivt ble min siste snus(og røyk). Og GUD så deilig:)) har alltid tenkt "det får bli opp til hver å en", men nå, når jeg vet hvor innmari lett det gikk, så syns jeg alle skulle slutta:)

Jeg snusa også og synes det var kjempe lett! Ikke har jeg tatt en eller hatt lyst på. Synes det lukter møkk

Sent from my iPad using BV Forum

Blir ufattelig provosert av de som står der med kulrund babymage og trekker inn... Jobba med to stk som gjorde det, begge barna fikk masse plager når de ble født!

Jeg slutta på dagen for 3 år siden, aldri hatt tilbakefall. Veldig glad at jeg slipper å utsette de to små for dette <3

Det er ekstremt egoistisk! Jeg har null forståelse for folk som fortsetter med røyk eller snus.. Gå til hypnotisør, psykolog, kjøp nikotinfri snus - samma det, men slutte må en. Jeg slutta med begge deler for noen år siden, og har ingen tro på at stresset med å slutte er verre enn konsekvensene av å røyke 15 om dagen. Synes slikt er utrolig provoserende...

Synes det er grusomt at noen røyker i svangerskapet og rundt babyen etterpå..
Kan hende jeg tar heeelt feil nå :p Men er det ikke kommet noen regler på at det ikke er lov å røyke inne med små barn i hus?

Jo, men hvorfor skal de tenke på å ikke røyke inne når babyen kommer når man gjør det mens man går gravid:p

Snik litt fra juli forumet :) æ røkte når æ gikk gravid med min første. Kutta masse ned men va en del deprimert så greide ikke slutte helt. Røkte på slutten kanskje en røyk om dagen eller mindre. Slutta når babyen kom men sleit sånn hjæmme aleina hele dage med mannen på jobb så klarte ikke holde mæ. Slutta og røyke og snuse for to år sia i januar men starta dessverre og snuse igjen jula i fjor da pappa plutselig døde. Slutta nu og snuse rett etter positiv test men va ikke lett. Håpe virkelig æ greie og holde mæ men skal hvertfall ikke snuse under graviditeten. Skjønne at ikke alle greie og slutte men skjønne ikke at ikke alle greie og kutte ned. 15 røyk om dagen e ALT for mye uansett om du e gravid eller ikke men når du e gravid så burde d iallfall ikke være så mye. Håpe virkelig vennina di e smart nåkk til og ikke røyke inne ihvertfall når babyen kommer.

Huff, synes det er fælt! Slutta også samme dag jeg fant ut at det bor noen i magen!:) har ikke tenkt tanken engang etterpå, det var utrolig enkelt når jeg tenkte på den lille :D men har flere venninner som røyka under så og si hele svangerskapet... Hver sin smak, min unge skal slippe det nå, og også når den blir født :) røyk og barn er dårlig kombinasjon :)

Back
Topp