Røyking/ snusing...

*lykken*

Forelsket i forumet
... hvordan går det med dere som røyker/ snuser, har dere slutta? Jeg slutta da jeg tok testen i dag, men jeg synes det er JÆV... vanskelig[:'(]

Vet de 2 første dagene er værst, men jeg er et nikotinvrak...hehe[X(][:-][&o]

jobber hardt med å kutte ned, målet er å være røykfri over helgen [:)]

Så flinke dere er, er nok IKKE lett, men for hver dag som går er dere et skritt nærmere målet [:D] *klapp på skulderen*

Skulle egentlig slutte helt å røyke i går morges men det gikk åt skogan, så slutta i går ettermiddag istedenfor og er still going strong. Bruker sånn Onico når det er som verst (tobakks og nikotinfri "snus" som er laget på kakao- og havrefiber.) og det funker foreløpig...

prøver å holde meg uten, men det er ikke det letteste. men målet er jo å slutte heeelt med den røyken. helst i går

ORIGINAL: Speedsjarken

Skulle egentlig slutte helt å røyke i går morges men det gikk åt skogan, så slutta i går ettermiddag istedenfor og er still going strong. Bruker sånn Onico når det er som verst (tobakks og nikotinfri "snus" som er laget på kakao- og havrefiber.) og det funker foreløpig...

Hvor for du kjøpt den snusen?

Vil også minne om at når man trapper ned, så kan nikotinplaster eller tyggegummi være et godt hjelpemiddel. Dette gjelder spesielt hvis man faktisk er så avhengig av nikotinen i seg selv, at man får fysiske abstinenser. Det er ikke så effektivt hvis det først og fremst er VANEN som må brytes..

Du får jo fremdeles nikotin i blodet, og det overføres fremdeles til babyen. Men du sparer ungen for alt det andre røyken fører med seg (tjære og sånt), og det kan hjelpe godt mot abstinensen.

Vær bare sikker på at du faktisk trapper ned på de plasterne/tyggisen også... Jeg kjenner folk som er MER avhengig av nikotin etter å ha begynt med tyggisen, enn de noensinne var av røyken.

Lykke til med røykeslutt! Dere gjør en utmerket jobb, og bedre motivasjon enn en baby tror jeg man skal lete lenge etter [:)]

Jeg røyker ikke, men har aldri gjort det heller.

Ønsker alle sluttere LYKKE TIL[:D]
Håper dere klarer å nå målene deres. Da er dere utrolig flinke.

ORIGINAL: murt

Det er ikke alle plasser de har den, så man må lete litt :) Er ofte at de har den på bensinstasjoner og andre plasser det er godt utvalg :)

ORIGINAL: murt

Det er ikke alle plasser de har den, så man må lete litt :) Er ofte at de har den på bensinstasjoner og andre plasser det er godt utvalg :)

Takk, skal sjekke i byen i morgen[;)] på noen kiosker der... håper jeg finner den. Nå har jeg vært røyk/snusfri siden kl. 9.30 i går, så kjenner faktisk at det begynner å gå bedre[8D]

Men i går var jeg ute å gikk 3 turer, har vært på 2 turer i dag, blir nok en til før det er kvelden her i huset[:D]

Tror foreststen jeg at trøtthetssyndromet har nådd meg...hehe[;)]

Jeg har ikke røykt siden lørdag [:D] nå går det veldig bra [;)] hold ut! [:)]

Sluttet med snusen på lørdag, og det har egentlig gått veldig greit. Var litt tøft de første par dagene, men så har det roet seg. Likevel begynner jeg å bli litt redd for å bli smellfeit nå, for jeg komoenserer snusen med andre ting. Prøver å tygge mest mulig tyggis og sånt, men blir litt andre ting også[:-]

Back
Topp