Røykesug

Sist jeg var gravid begynte jeg å røyke igjen etter jeg var ferdig å amme... hadde røyksuget inne heeeeeeeeeeeeele tiden.
Men denne gangen er det annerledes.
Etter jeg kuttet ut å røyke denne gangen tok jeg ett trekk noen dager senere.. Å jeg holdt på å spy :P
Det var rett og slett bare kvalmt.
Å denne gangen har jeg faktisk ikke savnet det i det hele tatt.
Kanskje det bare må skje på en sånn måte!?

Suget er helt klart psykisk ja, men ikke mindre av den grunn. Og jeg merker det godt på humøret.

Tenker liksom at om 1-2 røyk hver kveld holder så er det liksom greit. Men er jo veldig redd for å gå i fella og røyke som vanlig igjen. Hovedproblemet er nok motivasjonen, jeg har så LYST til å kunne ta en av og til bare, fordi det gir meg så mye glede. ( forstå det den som kan....!)
Vil først bare si at det er kjempebra du har sluttet! Om det så "bare" er for svangerskapet og ammingen er det fortsatt kjempebra! Hurra! :D:D
Nå har jeg aldri snuset eller røyket(mer enn å prøve det et par ganger) men min motivasjon for å ikke begynne, og for generelt å leve sunt(spiser så klart godteri og har latedager, men prøver å holde meg ok sprek og spise variert og alt det det) er at det gir meg mer tid med de jeg er glad i.
Ja, man kan alltids bli påkjørt eller få kreft uansett hvor sunn man er, men jeg vil vite at om det kommer en dag der jeg får kreft og kommer til å dø så er det ikke "min feil". Jeg vil vite at jeg har gjort det jeg kan for å være med de jeg er glad i :)
Er på ingen måte ment som noe preking om hvordan man skal leve eller noe dette!bare tenkte å dele min motivasjon ;)
Samboeren min har nå vært 30 dager uten snus, fordi han vil prøve å gjøre sitt for å være pappa for vårt kommende barn så lenge som mulig :)
Masse lykke til videre! :D

Røkte i 7 år, slutta på dagen, kjent masse sug men ikke smakt det etterpå. Er 8 år siden jeg slutta. Er nok litt for sta.. Kjenner ikke sug nå, er maaange år siden.

Jeg har sluttet å røyke hvert eneste svangerskap og begynner igjen når jeg er ferdig med ammingen.
Mine barn har aldri sett meg røyke, og det kommer de aldri til å gjør heller.
Nå er jeg i uke 35 i mitt 4.svangerskap og jeg vet jeg skal røyke når ammingen er over.
MEN "feilen" min er at jeg ikke bryr meg om det. Jeg VIL røyke.

Lite hjelp å hente her, men ville fortelle deg at du er ikke unormal og det er ok å tenke som deg :-) :-)

Lykke til :-) :-D

Har også sluttet alle svangerskap og hatt røykesug hele tiden så beg igjen når jeg har sluttet med amming. Denne gangen er jeg ikke sånn, har ikke sug og ikke lyst og beg igjen. Er så mange som slutter og syntes det stinker dritt så har ikke lyst og beg igjen. Lyst å bruke de pengene på noe annet og lyst og lukte bodylotion, shampoo og parfyme, ikke røyk... Guttene mine er også så stolt over mamma som sluttet med røyk så den gleden vil jeg ikke ta fra de. Alt dette har gjort at suget forsvant litt etter litt. Håper jeg er like sterk når jeg ikke ammer og skal på første bytur/fest ;)

Back
Topp