Røykestopp

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Hvordan klarte dere å slutte?

Cold Turky?

Eller

Med hjelpe midler?

Gikk over til snus :p og ikke røyka på 4 år. Har sluttet å snuse også nå. Og uten hjelpemidler :p hehe.

Fikk bare nok av det hele :)

Sluttet med hjelp av nikotin plaster :) evig takknemlig for at det finnes!
Prøvd å slutte på andre måter før men først nå jeg endelig er 100% røykfri.
Brukte plaster i ca en mnd som er mindre enn anbefalt da

Når jeg slutta, for 8 år siden bare kutta jeg.... Bare tull å lure kroppen led å trappe ned osv.... Det var kjipt noen dager så gikk det over ;)

Slutta på dagen da jeg fikk positiv test med junior i 2013. Har ikke tatt i en sigarett siden, og savner det i grunnen ikke heller:)

Slutta på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid med min eldste. Det var mye lettere enn jeg hadde trodd!! Har aldri røyket siden og kommer ikke til å gjøre det heller.

Slutta på dagen. Man tar en dag om gangen og holder rett og slett bare ut.

Flinke dere alle er:) jeg har begynnt å slite med å ikke røyke etter fødselen da hadde jeg stoppa dagen jeg begynnte å ta hormon sprøytene det var lett. Men nå etter fødselen kjenner Jeg plutselig suget:(

Når jeg ble gravid så bestemte jeg meg for å slutte 2 uker frem i tid slik at jeg fikk forberedt meg litt på det :) Å så når jeg da skulle slutte så gikk det bare et par dager å så kom den helv$%!* kvalmen og da fikk jeg ikke lyst på mer røyk :) Men jeg kjenner nå at jeg også har lyst på røyk av og til, og jeg håper jeg skal klare å holde meg etter fødsel og slikt også. Har jo ikke lyst å være en røyker resten av livet :) Stå på, du er flink! :)

Cold Turky?

Eller

Med hjelpe midler?
Slutta på dagen. Fikk en infeksjon i kroppen som utløste astma og ble innlagt med elendig pust og lave oksygen og CO2 verdier. Da kjente jeg at om dette var slik det kjentes å puste når jeg ble gammel og kanskje fikk kols av røyken så var det virkelig ikke verdt det.

Sluttet på dagen uten hjelpemidler, men en god dose planlegging og "oppsyking";) - vært røykfri i 3år uten sprekk. Kun viljestyrke som får æren her, og en mann som er veldig anti-røyk.

Trappet ned VELDIG da jeg fant ut at jeg var gravid, og var helt røykfri i løpet av tre uker :-) ikke en eneste lille sprekk siden, er nå 13-14 mnd siden og savner den ikke i det hele tatt :-D

Leste et sted at cold turkey er den beste måten, men det vet jeg ikke om det er hold i da folk er forskjellige. ;)

Cold Turky?

Eller

Med hjelpe midler?
Et tips jeg fikk når jeg ble gravid var å bruke et par dager på å samle opp sneiper i et syltetøyglass med lokk og deretter gå å lukte på det og late som om det var røyken hver gang jeg fikk lyst på røyk :P
Ganske effektivt faktisk!!

Fikk plutselig et infall om at det var på tide å slutte å røyke , så jeg spurte samboeren om vi ikke skulle slutte når han var tom for snus. Helt greit det, men dagen kom for brått på så egentlig var jeg totalt uforberedt. Men vi slutta på dagen begge to, og ingen av oss har rørt nikotin siden.. Føles veldig bra ;-)

Leste "endelig ikkerøyker"-boka :) slutta på ei uke og har aldri rørt en røyk siden :) (2år siden)

Back
Topp