Røykeslutt

sorciere_

Forumet er livet
VIP
eg er 11 veker på veg, og hadde min første røykfrie dag i går.
Då kjæresten min satt seg ned i sofaen for å røyke, spurte eg om det ikkje var mulig at han gjekk inn på kjøkkenet for å røyke.
Då fekk eg beskjed om at det gadd han ikkje, og då var det bedre om eg begynte å røyke istede!!
Som om eg har slutta å røyke for min egen del.

Då eg tok det opp med han i dag, fekk eg beskjed om at eg oppfører meg som ein 12åring, og at det skal ikkje gå ut over han at eg er gravid så eg må slutte å røyke. Eg spurte han om vi skulle legge ut eit sånt innlegg og få andre si side av saka, men det var ikkje vesentlig ka andre måtte meine. Han sa at han kunne gå inn på kjøkkenet, men at han kom til å vere jævlig hissig.
Eg synes ærlig talt han er den som oppfører seg som ein psykopatisk 12 åring som ikkje ein gong vil prøve å gjere det lettare for meg å slutte å røyke.

eg må vite om eg er superurealistisk pga hormonane, eller om det faktisk er heilt greit å kunne forvente det av partneren sin. Å skulle få litt støtte.....

Ærlig talt, sett foten ned. Om du ikke kan kreve at han slutter så bør han iallefall i det minste kunne gå ut for å røyke. dersom han reagerer med å bli hissig syns jeg dere bør sette dere ned å diskutere hva dere forventer av hverandre i svangerskapet.

Kristine

Passiv røyking er farlig!!!!! Du får i deg like mye giftstoffer av det.
Si meg, skjønner han ikke at han skal bli pappa eller???
F*** sint jeg ble nå!!!
Ta med sakene dine og dra til noen andre. Når DERE er gravide, så er det hans ansvar at du og bebis`n har det bra...

Eg signerer jentene her. Be han gå ut å røyke, du bærer på deres barn. Eg har jaga min ut og han godtar det. Om han ikkje klarer å vere så vaksen, pakk tinga dine og flytt. 

jeg hadde bett han gått ut og ikke inn på kjøkenet, eller har dere tenkt til og røyke inne etter at ungen har kommet. at du er gravid er noe som etter min mening bør påvirke han like mye som deg, når det gjelder sånne ting.

så flink du har vært å sluttet å røyke. vær stålt over deg selv. [:D]
stor klem til deg

Syns nok at det er samboeren din som er barnslig. De fleste vet jo hvor skadelig det er for barnet. Rart hvis han ikke har fått det med seg.

Syns at det er kjempe flink som slutter. Du kommer til å ha mye igjen for det selv også. Legg penger på ei sparebøsse hver gang du egentlig hadde kjøpt røyk. Tar ikke lang tid før du kan shoppe nye klær til deg eller bebisen eller noe annet du har ønsket deg! [:D]

Mannen min klarte heller aldri å slutte, men han sluttet å røyke inne. Siden vi skulle ha barn i huset syntes han selv at det var greit, men slutte ble litt for kraftig kost for han. Han røyker fortsatt bare ute. På 9nde året og syns at det er helt OK. Bare en vanesak.
(Ble mye bedre lukt og mindre dritt inne av det også!)

Stå på ditt. Dette har ikke noe med hormoner å gjøre. Bare sunn fornuft! [:D]

Jeg tror han trenger en liten oppvåkning og se hva som er viktig(st). Man kan ikke forvente at han slutter, hvis han ikke vil, men det minste er at han går ut for å røyke. Det skulle bare mangle. Lykke til med fortsatt røykefrie dager. [:)]

guuri.. nei det hadde jeg aldri godtatt... ikke om det smalt..

Han må jo røyke ute når babyen kommer, så hvorfor ikke ta det med engang??
da blir det også bedre luft for deg og du slipper å bli fristet til å røyke.. og ikke minst bli passiv røyker [&o]

Jeg tror ikke han helt vet hva som foregår hvis han sier at det er like greit at du begynner å røyke igjen.. for det er ikke bra..

Syns du er kjempe flink som klarer å holde deg [:)]

sluttet selv en uke etter positiv test, vanskelig men må man så må man [:)]

sambo har sluttet å røyke han også, men han snuser nå.. det skal han også slutte med sa han :)
syns det er rettferdig siden vi er 2 om denne babyen :)) men kan ikke tvinge han til det da :)

ORIGINAL: sorciere_

eg er 11 veker på veg, og hadde min første røykfrie dag i går.
Då kjæresten min satt seg ned i sofaen for å røyke, spurte eg om det ikkje var mulig at han gjekk inn på kjøkkenet for å røyke.
Då fekk eg beskjed om at det gadd han ikkje, og då var det bedre om eg begynte å røyke istede!!
Som om eg har slutta å røyke for min egen del.

Då eg tok det opp med han i dag, fekk eg beskjed om at eg oppfører meg som ein 12åring, og at det skal ikkje gå ut over han at eg er gravid så eg må slutte å røyke. Eg spurte han om vi skulle legge ut eit sånt innlegg og få andre si side av saka, men det var ikkje vesentlig ka andre måtte meine. Han sa at han kunne gå inn på kjøkkenet, men at han kom til å vere jævlig hissig.
Eg synes ærlig talt han er den som oppfører seg som ein psykopatisk 12 åring som ikkje ein gong vil prøve å gjere det lettare for meg å slutte å røyke.

Alvorlig talt. Hvem er barnslig??? ikke du iallefall, du ivaretar din baby, virker ikke som han bryr seg fletta om hva som skjer med denne herlige skapningen som er i din kropp. JEg hadde jaget han helt ut av huset hvis han skulle røyke. Jeg sluttet selv i april, og vet hvordan du har det. MEn ikke la deg tråkke på- Han får røyke ute...... Det hadde jeg gjort[:D]

Ikke på kjøkkenet men UTE kan han røyke! For en unge som ikke forstår hva det betyr for både deg og barnet at du slutter og at han holder røyken sin langt unna dere både nå og etter babyen er født.

Kjempebra at du har klart å slutte!! Stå på selv om det er tøfft, det minste han kan gjøre er å støtte deg og hjelpe deg så du ikke er fristet. Han slipper jo ellers jævlig billig unna gjennom resten av svangerskapet slik menn flest gjør [;)]

Må si meg enig med alle de andre jentene her inne..! Stå på ditt frøken!!

Ærlig talt! Han kan jo ikke være helt 100%[>:]
For å si det sånn så synes jeg han er veldig egoistisk.
La han få se de innlegga her og faktisk så er det sånn at,blir man utsatt for passiv røyking så får man i seg masse giftstoffer!! Og ikke minst barnet[:'(] 
Å blir så irritert på sånt. Be han for all del røyke ute og be om at han tar hensyn.
Er tross alt deres barn dette gjelder!!

Jeg er en røyker, selv om jeg høres ut som en antirøyker... hehe..[;)]
Men jeg slutta med en gang og utsetter ikke mitt barn for det i sv.skapet og heller ikke etter fødsel!

Stå på![:)]

Jeg må bare spørre om en ting jeg. Hvor gammel er samboerern din? For meg så virket han som en guttunge på 4 år som ikke får lov å ha smokk lengre... Beklager altså..
Men dette blir for dumt! Virkelig... Det er det dummeste jeg har hørt på lenge... " Det skal ikke gå ut over han?" ?????????? Det burde han da vitterlig tenk på før han klemte tykt/gjorde deg gravid...

Guttene er med på den gøye delen av ett svangerskap, nemlig begynnelsen. Resten av det fysiske tar vi kvinner oss av. Da bør de jaggu med kunne gjøre en innsats selv altså! Pokker for en barnslig mann!! Herregud... Er skikkelig oppgitt nå, og jeg er ikke i det hormonelle hjørnet engang nå...

Skriv ut en liste over konsekvenser til han du om hva passiv røyking kan være. Les den høyt for han og spør om han virkelig vil begynne farsrollen som ett dårlig forbilde!!!! Latterlig....

Og gratulerer som røykfri!! Er veldig stolt av deg!!!! [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Gratulerer med første røykefrie dag! Det er ditt fremtidige barn glad for også[:)]
Din samboer trenger tydeligvis kunnskap om konsekvensene av røyk og graviditet. I tillegg trenger han å utvikle større empati med din utfordring i forhold til det å slutte.
Jeg sluttet på dagen nå jeg fikk vite at jeg var gravid og det har ikke bare vært lett. Jeg kan trøste deg med at de 10-14 dagene er tøffest, så blir det lettere. Jeg har vært helt røykfri i 7 uker nå og har funnet ut at røykesuget er mest psykisk.
Ta en dag av gangen, dette klarer du

Les denne linken og vis den til samboeren din- Lykke til!

http://www.baby.no/helse/royking/graviditet/ 

Er det noen som røyker inne lenger altså?? Trodde faktisk ikke det jeg.. [&:]

Jeg tok siste røyken samme dag som jeg fikk positiv test, men samboer røyker litt enda. Han har trappa mye ned og tar seg stort sett et par røyk på jobb eller sosialt. Jeg synes det lukter skikkelig vondt nå [:D]For meg var det ikke noe alternativ å røyke når jeg ble gravid, men jeg har også sagt at den dagen jeg blir gravid så slutter jeg å røyke [:)] Hadde selvfølgelig lyst på samme dagen og dagen etter, men synes det har vært veldig lett å slutte for jeg har hatt perioder hvor jeg har røyka lite tidligere.

Jeg synes du er flink som gjør en innsats for å slutte Gubben din kan vel bare venne seg til å gå ut å røyke vel for dere ønsker kanskje et røykfritt miljø for babyen når den kommer? [;)]

ORIGINAL: Tussa og Sofie

Ikke på kjøkkenet men UTE kan han røyke! For en unge som ikke forstår hva det betyr for både deg og barnet at du slutter og at han holder røyken sin langt unna dere både nå og etter babyen er født.

Kjempebra at du har klart å slutte!! Stå på selv om det er tøfft, det minste han kan gjøre er å støtte deg og hjelpe deg så du ikke er fristet. Han slipper jo ellers jævlig billig unna gjennom resten av svangerskapet slik menn flest gjør [;)]

signerer:-) du er flink! Stå på.. [:)]

Back
Topp